محمد رضا امیریان در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت:متاسفانه خبری در فضای مجازی مبنی بر وقوع زلزله ای بزرگ در استان کرمانشاه در حال دست به دست شدن است که صحت ندارد.
کد خبر: ۵۸۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 05 April 2018

محمد رضاامیریان در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:هنوز علم به این پیشرفت نرسیده که زلزله را پیش بینی کند وهر گونه خبر از مرکز زلزله شناسی دانشگاه تهران و با هماهنگی این عزیزان از مراجع معتبر صادر خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد:از هم استانی های عزیز دعوت می کنیم اخبار را فقط و فقط از منابع معتبر و موثق پی گیری کنند و به شایعات به هیچ‌ وجه توجه نکنید .

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اظهار داشت:زلزله لرزش ناگهانی پوسته جامد زمین است که هر از چند گاهی در نواحی که بر روی بند زلزله خیز قرار دارند رخ می‌دهد. این پدیده طبیعی دارای خصوصیات و وی‍ژگیهای منحصر به فردی است، که آگاهی از پدیده‌های همراه زلزله ، شناخت گسلها و انواع آن در تعیین الگوی لرزه زمین ساخت و رژیم لرزه خیزی مناطق مختلف دارای اهمیت است.

امیریان تصریح کرد:باید توجه داشت که تمام زلزله‌ها با پیش لرزه‌ها همراه نیست و همچنین پیش لرزه را نمی‌توان مقدمه وقوع یک زلزله بزرگ دانست، زیرا در بسیاری از موارد یک زلزله مخرب خود یک پیش لرزه فوق العاده مخربی بوده است که در تعقیب آن اتفاق افتاده است. همچنین در بسیاری از زمین لرزه‌ها زلزله اصلی بدون هیچ لرزه قبلی و یکباره اتفاق می‌افتند .

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار