برای اولین بار در کشور "مولاژ هوشمند با توانایی صحبت کردن" توسط دکتر شیوا روشنخواه عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طراحی و نمونه اولیه آن ساخته شد.
کد خبر: ۵۱۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 01 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،دکتر شیوا روشنخواه طراح و مخترع این مولاژ ، یکی از ضرورت‌های مراکز آموزشی را ارائه اطلاعات دقیق علمی به دانشجویان عنوان کرد و افزود: از طرفی کمبود نیروی متخصص مشکل برخی از واحدهای آموزشی است و در همین راستا همواره سعی می‌شود از ابزارها و وسایل کمک‌آموزشی بهره گرفته شود.

وی افزود: در علم پزشکی برای آشنایی با قسمت‌های مختلف بدن از مولاژ  استفاده می‌شود تا بتوان بهتر و دقیق‌تر با بدن انسان آشنا شد، اما باید همواره مربیانی حضور داشته باشند تا 
توضیحات لازم در خصوص بخش‌های مختلف مولاژ را ارائه دهند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: "مولاژ هوشمند با توانایی صحبت کردن" این کار را تسهیل کرده و علاوه بر داشتن همه کاربردهای معمول مولاژها، قابلیت توضیح تکمیلی دادن درباره هرکدام از نقاط مشخص شده در آن را دارد.

روشنخواه تصریح کرد: آنچه این مولاژ را با مولاژهای معمولی متمایز می کند این است که با لمس نواحی مشخص شده بر روی مولاژ و روشن شدن LED، اطلاعات آن منطقه که قبلا توسط استاد درس در حافظه مولاژ ضبط و ذخیره شده در سه سطح ابتدایی، نیمه حرفه‌ای  و حرفه‌ای برای دانشجویان گروه های مختلف پزشکی پخش می‌شود.

این استادیار دانشگاه، خودآموز بودن مولاژ برای دانش آموز یا دانشجو، هماهنگی کلاس‌های عملی با یکدیگر از نظر محتوای آموزشی، جبران کمبود نیروی تخصصی در مدارس و دانشگاه، جذاب‌تر شدن یادگیری درس بخصوص دروس سنگینی مانند آناتومی بدن، تکرار بی‌نهایت آن موضوع تا زمانی که دانشجو آن مطلب را متوجه شود، خروجی هندزفری برای دانشجویانی که می‌خواهند به تنهایی و با دقت بالا مطالعه کنند، تهیه مولاژ بصورت خصوصی برای کار در منزل به دلیل هزینه پایین و جنس کاملا بومی و امکان کنترل صدا توسط خود دانشجو را از جمله  مزایای این مولاژ هوشمند عنوان کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: مولاژهای معمولی پیش از این از کشورهایی مثل چین و آلمان وارد می‌شد و هم اکنون با طراحی این مولاژ می‌توان بصورت هوشمند و کاملا بومی از آن بهره برد.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار