عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون حرکتی از سوی دولتمردان برای عملیاتی و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور مشاهده نشده است.
کد خبر: ۵۰۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 08 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،عبدالرضا مصری با بیان اینکه در کشور حرکتی از سوی مسئولان دولتی به سمت عملیاتی شدن و اجرایی  اقتصاد مقاومتی دیده نمی‌شود اظهار داشت: در استان کرمانشاه نیز متأسفانه همه شاخصهای توسعه در چهار سال گذشته منفی بوده است مانند بیکاری، اعتیاد و طلاق اما متأسفانه دولت هیچ حرکت ویژه‌ای برای رفع این مشکلات انجام نداده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار ما این بود که حداقل یک هیئت کارشناسی از سوی دولت به استان کرمانشاه اعزام می‌شد بیان کرد: استانی که رتبه اول بیکاری را دارد مانند بیماری است که به شدت نیاز به رسیدگی دارد اما ظاهراً هیچ اراده‌ای بر انجام یک حرکتی در ارتباط با رفع مشکلات بیکاری کرمانشاه در بین دولتمردان وجود ندارد.

مصری با اشاره به اینکه امیدواریم در این کابینه جدید شاهد یک تغییر جدی در رفتار دولتمردان باشیم و یک توجه جدی به مشکلات استان کرمانشاه شود عنوان کرد: در هر صورت دولت باید برای رفع این موانع و‌مشکلات جدی شود و آثاری از این عزم هنوز برای ما قابل مشاهده نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «مسئولان دولتی» عزم جدی برای اجرای «اقتصاد مقاومتی» در کشور ندارند گفت: اگر کشوری سرطان اقتصادی 
هم داشته باشد با نسخه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری شفا پیدا خواهد کرد.

وی اظهار کرد: عدم عزم جدی مسئولان دولتی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور دلیل عمده عدم استفاده درست و کاربردی از این برنامه است.

مصری با بیان اینکه تنها مدیریت جهادی راهگشای حل مسائل و مشکلات اقتصادی است بیان کرد: همه مدیران و کارمندان باید پیام‌آور اقتصاد مقاومتی در عمل باشند زیرا تنها با تکیه بر روحیه بسیجی می‌توان به اهداف اقتصاد مقاومتی دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تنها اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نسخه بومی و ایرانی می‌تواند کشور را از مشکلات اقتصادی برهاند افزود: اقتصاد باید به سمت مردمی شدن، تحرک، پویایی و رونق تولید برود و سود ناشی از این تولید منجر به رشد اقتصادی، افزایش بهره‌وری و اشتغالزایی می‌شود که این امر یکی از مؤلفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهمترین راه‌های حمایت از تولید مقابله با واردات بی رویه و قاچاق کالا است افزود: تا زمانی ‌که 40 میلیارد دلار واردات کالای مصرفی و 25 میلیارد دلار واردات قاچاق داریم، هیچ حمایتی از بخش تولید مفید نخواهد بود.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار