معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت:استان دارای 86 دهستان و سهم آن در دو مرحله اجرای طرح روستا تعاون تعداد 54 شرکت تعاونی می باشد.
کد خبر: ۴۶۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 16 July 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک ، رئوف کاویانی در جلسه با روسا و معاونین ادارات تابعه شهرستانی به ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح روستا تعاون اشاره کرد و گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال و در راستای پیاده سازی برنامه اشتغال فراگیر وزارت متبوع و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانایی های بخش تعاون در سطح روستاهای کشور، توسعه و توانمندی سازی تعاونی های روستایی، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان یافته و کارآفرینی اقتصادی روستائیان در قالب مشارک گروهی طرح تعاون روستا در سطح استان اجرایی می گرد.

وی با اشاره به پهنه روستایی طرح اظهارداشت: روستا هایی که که دارای حداقل 50 خانوار ساکن روستا، نرخ اشتغال در روستا معکوس، طرح های هادی  در آنها اجرا شده و با مهاجرت فرستی پایین و ظریب مشارکت پذیری بالا باشد  با شاخص ها و معیار های تعیین روستاهای مورد حمایت و مشمول اجرای ماده 27 قانون برنامه مورد تایید مراجع ذیربط استانی گرفته مشمول این طرح می باشند.

کاویانی به اهداف ایجاد این تعاونی ها اشاره نمود و افزود: هدف از ایجاد این نوع تعاونی ها توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستا بوده و فعالیت های توسعه ای روستا را بر مبنای بهره گیری از استعداد ها و ظرفیت های موجود در روستا و یا عضویت ساکنین روستا دنبال می نمایند.

ایشان افزود: روستاهای هدف می توانند در بخش های تولید، تامین نیاز مشاغل، تامین نیاز محصولی، عمران و خدمات روستایی ( توسعه روستایی) بر اساس این دستورالعمل تعاونی تشکیل دهند.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: این تعاونی ها با مبانی قانونی ماده ( 24 ) قانون برنامه ششم توسعه ج ا.ا مبنی بر اندیشیدن تمهیداتی برای رساندن به سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور و ماده ( 27 ) قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ارتقاء جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و تبصره(18) قانون بودجه سال 1396 کل کشور مبنی بر اولویت روستایی در ایجاد فرصت های شغلی جدید و پایدار تشکیل می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار