محمد علی منشی زاده در گفتگو با تابناک:
مسئول روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، گفت: در سال گذشته سقط جنین در سطح استان ۶/۴ درصد نسبت به سال ۹۴ افزایش داشته است که در سال ۹۵، ۳۹۸ زن جهت سقط جنین یا جنین درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند، که با سقط جنین ۲۳۶ مورد در زنان موافقت و ۱۰۶ مورد هم مخالفت شد.
کد خبر: ۴۲۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 15 May 2017

محمد علی منشی زاده امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: سقط جنین  از موارد مهم و قابل رسیدگی در پزشکی قانونی است کسانی که در خواست سقط جنین دارند حتما پزشکی قانونی بایدمجوز آن را صادر کند، و در غیر این صورت سقط جنین ممنوع و تخلف است.

وی خاطر نشان کرد: از این میانگین ۵۶ نفرپس از تشکیل پرونده دیگر پیگیر سقط جنین نشدند ودر سال ۹۴، ۳۷۰نفر برای سقط جنین اقدام کرده اند.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی از جمله نارسایی جنین، بیماری هایی که  مادر دارد سبب اقدام  سقط  جنین می شوند، افزود: 

سقط جنین در هفته ی نوزدهم بارداری قابل بررسی است، و اگر وارد بیست هفتگی شود، تحت هیچ عنوان به خاطر اینکه روح درجنین دمیده می شودمجوز آن صادر نمی شود.

مسئول دفتر رئیس پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: از هفته ی نوزدهم به بعد، حتی اگر جنین پس از تولد دچار مشکل شود مجوز سقط جنین به متقاضیان داده نمی شود،و هرکسی چنین کاری کند قتل نفس به حساب می آید.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار