پژوهشگر و استاد دانشگاه رازی کرمانشاه:
پژوهشگر و استاد دانشگاه رازی کرمانشاه: رسالت دفاع سایبری تامین و توسعه امنیت ایمنی و نیز پایداری در فضای تبادل اطلاعات کشور است.
کد خبر: ۳۱۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 29 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،سیدوهاب مکی با تشریح پدافند غیر‌عامل به منظور حفظ امنیت و پایداری تجهیزات شبکه‌های اطلاعات، اظهار داشت: پدافند غیرعامل به‌عنوان مصون‌سازی و حفظ امنیت اطلاعات تعریف شده است، از طرفی بین امنیت واقعی و احساس امنیت نیز تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به موضوعات جنگ کلاسیک و جنگ سایبری به بررسی عرض و عمق آن پرداخت و گفت: در جنگ سایبری، استفاده از کامپیوتر به‌عنوان ابزار برای اقدامات خشونت‌بار در راستای ایجاد ترس و تغییر عقیده یک گروه یا کشور است که تاسیسات مهم آن را هدف قرار می‌دهد.

به گفته‌ این مسؤول، دخل و تصرف‌های غیرمجاز از جمله ضبط، ذخیره، پردازش، کنترل داده‌ها، ایجاد ویروس‌های رایانه‌ای و ... به عنوان جرایم سایبری است که در صورت انهدام کل یا قسمتی از داده‌های حساس در واقع آسیب قابل توجهی در نظام سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... سطح منطقه‌ای یک کشور دارد.

پژوهشگر مباحث سایبری در کرمانشاه اهداف کلان سازمان پدافند غیرعامل در حوزه IT را تامین امنیت و حصول اطمینان از عدم دسترسی‌های غیرمجاز به اسرار و اطلاعات کشور در سطح ملی و بخشی دانست و افزود: حفظ تامین آرامش اجتماعی، توسعه ظرفیت دفاع الکترونیکی در برابر تهاجم فرهنگی از طریق شبکه‌های بین‌المللی و ملی اینترنت، تقویت ضریب امنیت و پایداری در حوزه زیرساخت‌های ملی، ایمن‌سازی و... از جمله این موارد است.

این مسؤول دفاع سایبری را رشد سریع و نامتوازن ساختارها دانست و گفت: در فضای سایبری همه اطلاعات حفظ شده و هیچ مطلبی پاک نمی‌شود.

این استاد گروه برق، فنی و مهندسی دانشگاه رازی، رسالت دفاع سایبری را تامین و توسعه امنیت ایمنی و پایداری در فضای تبادل اطلاعات کشور عنوان و تاکید کرد: سیاست‌گذاری، هدایت نظارت راهبردی، پشتیبانی از بخش‌های زیرساختی در راستای کاهش آسیب در برابر تهدیدها، بهره‌مندی از شبکه‌های ارتباطی و ... ماموریت‌های دفاع سایبری در تقویت امنیت اطلاعات است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار