مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی گروه‌های سیاسی امروز برای رسیدن به کرسی‌های قدرت از تابوت شهدا نردبان می‌سازند، در حالی که شهدا متعلق به همه مردم هستند و هیچکس نباید آنها را مصادره کند.
کد خبر: ۱۹۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 12 March 2016
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی گروه‌های سیاسی امروز برای رسیدن به کرسی‌های قدرت از تابوت شهدا نردبان می‌سازند، در حالی که شهدا متعلق به همه مردم هستند و هیچکس نباید آنها را مصادره کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سید محمدتقی طباطبایی صبح امروز در همایش ملی اسوه‌های ایثار در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در مورد اهمیت برگزاری این همایش اظهار کرد: ثبت و ضبط بدون انحراف سرگذشت و تاریخ همان‌گونه که در قرآن تصریح شده مهمترین هدف از برگزاری این همایش‌ها است.

وی با بیان اینکه این خاطرات باید برای صاحبان معرفت آموزه‌ای برای حیات باشد، افزود: این کار البته توجیه و پشتوانه قرآنی دارد، همچنین یکی از اهداف بزرگ ائمه(ع) در عصر امامت نیز ثبت و تدوین تاریخ بود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: جریان منع نقل حدیث در جامعه اسلامی پس از پیامبر اکرم(ص) یکی از دلایلی است که جامعه اسلامی را دچار تشطت و تفرقه کرده و اگر احادیث نقل می‌شد شاید امروز با این تفرقه مواجه نبودیم.

طباطبایی بیان خاطرات و حماسه‌های عاشورا  را رمز بقای اسلام دانست و خاطرنشان کرد: اهمیت کار بازماندگان عاشورا نیز در بیان وقایع این حادثه عظیم بود که 14 قرن مکتب حسینی(ع) را پویا و اسلام را زنده نگه داشته است.

وی دوران دفاع مقدس را به فرموده رهبر معظم انقلاب همچون یک گنج برشمرد و گفت: بیان معظم‌له برای همه ما مسئولیت‌آور است به ویژه برای ما که نسل بازمانده‌ایم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: امیدواریم این همایش مقدمه و زمینه‌ای باشد تا دیگر واحدها نیز برای برگزاری چنین همایش‌هایی تلاش کنند و این نخستین و آخرین همایش نباشد.

طباطبایی تصریح کرد: ادعا می‌کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج فرهنگی ایثار و شهادت که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و امام راحل بوده در بین تمام دانشگاه‌های کشور پیشگام و پیشقدم هستیم.

وی حضور 220 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از دلایل این ادعای خود عنوان کرد و ادامه داد: حضور این افراد باعث تغییر فضا شده و به دلیل وجود این افراد طی سال گذشته 30 شهید مدافع حرم از دانشگاه آزاد اسلامی تقدیم شده است که ستارگان درخشانی بر تارک دانشگاه هستند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی جوان‌ترین شهید حرم را متعلق به این دانشگاه دانست و بیان داشت: دانشجوی 19 ساله واحد تهران غرب که در دانشگاه جزو دانشجویان بسیار خوب بود و داوطلبانه به صورت بسیجی اعزام شد و این نشان‌دهنده رواج فرهنگ شهادت در دانشگاه است.

طباطبایی از حضور 220 شهید گمنام در 80 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به مثابه خورشیدهای فروزان نور معرفت و در فضای دانشگاه یاد کرد که فضا را معطر کرده‌اند.

وی گفت: 80 یادمان شهدا در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور در دست اقدام است که اطلس یادمان شهدای دانشگاه در سال آینده چاپ می‌شود که این کار کوچکی نیست.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: افرادی که در دانشگاه‌ها به دنبال کرسی‌های قدرت هستند و گروه‌های سیاسی در راه رسیدن به قدرت از شهدا چشم‌پوشی کنند.

طباطبایی ادامه داد: برخی گروه‌های سیاسی امروز برای رسیدن به کرسی‌های قدرت از تابوت شهدا نردبان می‌سازند، در حالی که شهدا متعلق به همه مردم هستند و هیچکس نباید آنها را مصادره کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار