نخستین "استارتاپ ویکند" کرمانشاه 27 تا 29 آبان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 08 November 2015
نخستین "استارتاپ ویکند" کرمانشاه 27 تا 29 آبان برگزار می‌شود.

محمد جواد وثاق برگزار کننده این دوره در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: این نخستین استارتاپ ویکند در کرمانشاه است و تا کنون مشابه این دوره در کرمانشاه برگزار نشده است.

وی ادامه داد: این دوره سه روزه 27 تا 29 آبان سال جاری برگزار می‌شود، اما محل دقیق آن هنوز مشخص نیست.

برگزار کننده استارتاپ ویکند کرمانشاه با بیان اینکه این دوره محدودیت سنی و سوادی ندارد، یادآور شد: عمده قشر مخاطب ما جوانان و خصوصا دانشجویان هستند.

این کارشناس ارشد کارآفرینی هدف از برگزاری این دوره را تقویت مهارت کارآفرینی، کار گروهی، استفاده از دانش و علم برای کار علمی و ... عنوان کرد.

وثاق تاکید کرد: ظرفیت این دوره محدوده نیست و همه افراد می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی هزینه شرکت در این استارتاپ ویکند را با تخفیف حدود 60 تا 70 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این هزینه صرف پذیرایی و ارائه خدمات به خود شرکت کنندگان می‌شود.

برگزارکننده استارتاپ ویکند کرمانشاه از حضور کارآفرینان برتر و مطرح در این دوره خبر داد و تاکید کرد: از مسئولینی که ما را حمایت کنند نیز دعوت خواهیم کرد.

به گفته وثاق، این استارتاپ ویکند از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کانون کارآفرینان ایران، پارک فناوری پردیس تهران و شتاب دهنده "سرآوا" حمایت و تامین هزینه می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه در استان کرمانشاه هیچ حمایتی از این استارتاپ ویکند صورت نگرفته، تصریح کرد: فقط کانون کارآفرینان استان برای اطلاع رسانی ما را کمک کرد و ما اکنون حتی مکان مشخصی برای برگزاری دوره نداریم.

این کارشناس ارشد کارآفرینی به بیان توضیحی در خصوص استارتاپ ویکند ها نیز پرداخت و گفت: معادل فارسی استارتاپ ویکند، "گردهمایی شروع کسب و کار در آخر هفته" است.

وثاق عنوان کرد: همه استارتاپ ویکندها سه روزه هستند. در روز اول افراد با ایده های کار آفرینی وارد می شوند و طی این سه روز ایده‌ها پخته می شود و در قالب کار گروهی به این ایده‌ها پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران نیز در استارتاپ ویکندها حضور دارند، ادامه داد: در این سه روز شیوه تجاری سازی، جذب مشتری، معرفی محصول و ... نیز بررسی می‌شود و در نهایت افراد با یک ایده تجاری شده از دوره خارج می‌شوند.

برگزار کننده استارتاپ ویکند کرمانشاه تاکید کرد: در روز پایانی همه ایده‌ها توسط داوران داوری می‌شود و در نهایت سه ایده برتر انتخاب می‌شوند که جوایز آنها باید غیرنقدی و حمایتی باشد، مانند دادن فضای رایگان، اینترنت رایگان، ثبت شرکت رایگان و ... .

وثاق گفت: استارتاپ ویکندها در اصل یک اشل کوتاه مدت و بدون بروکراسی از پارک های علم و فناوری هستند.

وی اظهار کرد: بعد از استارتاپ ویکند، افراد دارای ایده‌ به شتاب دهنده‌ها لینک می‌شوند که شتاب دهنده‌ها آنها را از نظر مشاوره و مالی حمایت می‌کنند تا بتوانند وارد بازار کار شوند.

گفتنی است: علاقمندان به حضور در این دوره می‌توانند به آدرس swkermanshah.ir مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار