در نشست کارشناسی کرمانشاه مطرح شد؛

تقویت تعاملات کرمانشاه با اقلیم کردستان عراق در نشست اربیل

نشست کارشناسی و جمع‌بندی ظرفیت ها و برنامه های استان با هدف پیگیری در نشست مشترک استان‌های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶ 05 June 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، نشست کارشناسی و جمع‌بندی ظرفیت ها و برنامه های استان با هدف پیگیری در نشست مشترک استان‌های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق شامگاه روز گذشته سه‌شنبه (پانزدهم خردادماه) به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این نشست با تاکید بر اهمیت ویژه مرزهای استان برای اقتصاد و معیشت کرمانشاه، اظهار کرد: لازم است تمام ظرفیت های کرمانشاه که امکان شکوفایی در تعامل با اقلیم کردستان را دارد، تا تحقق وضعیت مطلوب با جدیت پیگیری شود.

وی نشست مشترک استان‌های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق که بزودی در استان اربیل عراق برگزار می شود را فرصت خوبی برای تقویت و ارتقای تعاملات کرمانشاه با اقلیم کردستان دانست و تاکید کرد که باید از این فرصت به شایستگی و به نفع مردم استان استفاده کنیم.

در این نشست که معاونان اقتصادی، سیاسی امنیتی و اجتماعی و جمعی از مدیران و مسئولان مرتبط از جمله دستیار استاندار در امور عراق، مدیران کل جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، راهداری و گمرکات هم حضور داشتند، بحث و جمع بندی لازم پیرامون نتایج دیدارهای گذشته با مقامات عراقی و پیگیری آنها و همچنین منافع استان در اقلیم کردستان انجام شد.

گفتنی است، دومین نشست استانداران استان های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق بزودی با حضور استانداران کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان از ایران و استانداران سلیمانیه، اربیل، دهوک و حلبچه و سه اداره مستقل گرمیان، راپرین و سوران با هدف توسعه تعاملات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... هفته جاری در استان اربیل عراق برگزار می شود. نشست نخست خرداد ماه سال گذشته در ارومیه برگزار شد.

استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد ۲۷ درصدی صادرات استان به عراق و جهش ۳۱۶ درصدی صادرات از مرز رسمی پرویزخان و ۲۵۴ درصدی از مرز بین المللی خسروی بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار