مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تاکید کرد؛

برخورد قطعی با عوامل ایجاد حریق در منابع طبیعی کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: یک شعبه ویژه به منظور پیگیری رفتارهای مجرمانه در حوزه عوامل ایجاد حریق در مراتع و منابع طبیعی استان تخصیص داده شده است.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶ 29 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، دومین جلسه کمیته تخصصی حفظ و صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان کرمانشاه با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، معاون دادستان کل، مدیران کل امور روستایی و شوراهای استان، منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از نمایندگان سایر دستگاه های مرتبط با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم به منظور آمادگی جهت مقابله با حریق های احتمالی در منابع طبیعی به دلیل افزایش پوشش گیاهی ناشی از بارندگی‌های قابل توجه اخیر، شامگاه روز گذشته سه شنبه (هشتم خردادماه) در سالن جلسات شهید قلیوند استانداری کرمانشاه برگزار شد.

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ضمن اشاره به شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، اظهار کرد: استفاده از پتانسیل بسیار گسترده و قوی بسیج می‌تواند کمک شایانی در حوزه پیشگیری و اطفاء حریق و صیانت از جنگلها و مراتع استان داشته باشد.

وی افزود: برخی سازمان‌های مردم نهاد امکانات و تجهیزات بسیار مطلوبی در این حوزه در اختیار دارند که ارگان‌های دولتی می‌توانند با مشارکت دادن آنها در مدیریت و پیشگیری حوادث بهره وری بهتری داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ضمن تاکید بر انجام آتش بر، به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی در مناطق حادثه خیز تصریح کرد: هر عشایری که ساکن در مرتعی باشد و آن مرتع را مورد حریق قرار دهد، پروانه چرای دام آن توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری باطل می‌شود.

یگانه گفت: سازمان‌هایی که تجمیع زباله دارند، برای معدوم کردن زباله‌ها تا حد امکان از روش‌های غیر از آتش زدن استفاده کنند و در صورت نبود امکانی غیر از آن حتما با مدیریت و آمادگی کامل این موضوع را انجام دهند.

وی در پایان با تاکید بر افزایش دیده بان در مناطق پر تکرار حادثه حریق عنوان کرد: «فداکار خدمت ها» تحت حمایت سازمان مدیریت بحران بوده و در صورت حادثه و آسیب دیدن آنها، مطابق مستندات و مقررات مرتبط مورد جبران خسارت قرار می‌گیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار