فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان:
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از خطر شروع زودهنگام آتش‌سوزی‌ها در مناطق تحت مدیریت محیط زیست به دلیل پوشش گیاهی غنی و گرمای هوا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳ 26 May 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، اصغر آغاز با بیان اینکه امسال به دلیل بارش‌های خوب و غنی شدن پوشش گیاهی خطر آتش‌سوزی‌ها بسیار جدی است، گفت: هر ساله معمولا از نیمه خرداد و با گرم شدن هوا خطر آتش‌سوزی‌ها جدی می‌شود و امسال با توجه به اینکه افزایش دمای هوا برای روزهای آتی پیش‌بینی شده، این امکان وجود دارد که با شروع زودهنگام آتش‌سوزی‌ها مواجه باشیم.

وی از آماده‌باش تمام نیروهای محیط زیست و تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با هرگونه حریق و جلوگیری از گسترش آن خبر داد و عنوان کرد: ۱۸ اکیپ در سطح استان در آماده‌باش هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته اولین آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست ۲۶ خرداد و در «بوزین و مره‌خیل» رخ داد، عنوان کرد: امسال خوشبختانه تاکنون موردی از وقوع حریق در مناطق تحت مدیریت محیط زیست نداشته ایم.

آغاز سه منطقه پناهگاه حیات وحش بیستون، منطقه حفاظت شده بیستون و منطقه «بوزین و مره‌خیل» را نقاطی دانست که به دلیل میزان تردد بالا با بیشترین خطر آتش‌سوزی مواجه هستند و افزود: در سنوات گذشته نیز بیشترین موارد حریق در این نقاط رخ داده است.

وی از سهم ۹۸ درصدی عوامل انسانی در وقوع حریق نیز یاد کرد و ادامه داد: اگر مردم رعایت کنند، حتی با وجود گرمای هوا و پوشش گیاهی متراکم نیز حریق چندانی نخواهیم داشت، اما متاسفانه بی توجهی مردم، گردشگران و برخی کشاورزان و عشایر منجر به وقوع آتش‌سوزی و گسترش آن می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از ایجاد آتش‌بُر در مناطقی که احتمال وقوع آتش‌سوزی در آنها زیاد است نیز خبر داد و عنوان کرد: تلاش می‌کنیم در صورت وقوع حریق جنگل‌ها کمترین آسیب را ببیند، زیرا جبران آسیبی که به درختان وارد می‌شود چند دهه زمان نیاز دارد، اما مراتع در زمان کوتاهتری احیا می شوند.

آغاز به محدودیت نیروها، منابع و امکانات محیط زیست در قیاس با وسعت حدود ۲۴۰ هزار هکتاری مناطق تحت مدیریت محیط زیست در کرمانشاه نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع حریق و همچنین مهار زودهنگام آن به همراهی سایر دستگاه‌ها و خود مردم نیاز داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار