سومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی پاییز امسال در شیراز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴ 14 May 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: استان فارس به‌عنوان میزبان برگزاری سومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی انتخاب شده و این جشنواره پاییز امسال به میزبانی این شهر برگزار خواهد شد.

علی دارابی در جلسه شورای سیاستگذاری سومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی افزود: شعار «ایران ما، میراث‌ ما» به‌عنوان شعار سومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی انتخاب شده است.

قائم مقام وزیر با اشاره به حضور ۳۰ هزار نفری گردشگران در مراسم تحویل سال در حافظیه و جمعیت ۱۰ هزار نفری در تخت جمشید، ادامه داد: روح حاکم بر فراخوان سومین دوره جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، ادبی و مذهبی استان فارس در آن برجسته باشد.
معاون میراث‌فرهنگی کشور ادامه داد: به مناسبت برگزاری سومین دوره جشنواره در فارس، نمایشگاه آثار کمتر دیده شده موزه ملی ایران و همچنین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در شیراز برگزار می‌شود.
استاندار فارس هم در این نشست گفت: رهبر معظم انقلاب قبلا گفته‌ بودند که استان فارس از طریق گردشگری می‌تواند خود را اداره کند و اگر قرار است این صحبت رهبر انقلاب تحقق یابد، باید از ظرفیت‌های میراثی، تاریخی و تمدنی برای معرفی هر چه بهتر این استان استفاده کرد.
محمد هادی ایمانیه افزود: در استان فارس برای میزبانی از سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به صورت بین‌المللی، آمادگی کامل داریم و معتقدیم این رویداد می‌تواند باعث ایجاد نشاط در جامعه شود.
در ادامه این نشست، تفاهم‌نامه همکاری و برگزاری سومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به امضای علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی کشور و محمدهادی ایمانیه استاندار فارس رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار