افزایش ٢ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و محصولات تولیدی آن طی ٢ سال و نیم گذشته افزایش ٢ برابری داشتند.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ 07 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیش از انقلاب یک دانشکده پرستاری و مامایی داشت و هم اکنون ١٢٠ رشته تخصصی، فوق تخصصی و کارشناسی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وجود دارد.

وی افزود: قبل از انقلاب در استان کرمانشاه تولید علمی در زمینه سلامت وجود نداشته است اما در حال حاضر سالانه بیش از یک هزار و ۵٠٠ تولید علمی در این زمینه داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ٣٠ نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء یک درصد دانشمند برتر جهان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان ۵۴ محصول دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید می‌شود که تجاری سازی شدند.

این مقام مسئول اذعان کرد: برخی اقلام دارویی تولیدی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه منحصر به فرد هستند یعنی قبل از تولید در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه واردات در کشور داشتند.

وی ادامه داد: این محصولات در حال حاضر به طور کامل در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید می‌شوند و نیاز کشور را مرتفع کردند.

محمدی بیان کرد: در ٢ سال و نیم گذشته تعداد شرکت‌های دانش بنیان و محصولات تجاری در دانشگاه بیش از ٢ برابر افزایش یافتند لذا در رتبه‌بندی معاونت تحقیقات بین دانشکاه های علوم پزشکی در تولید محصولات سلامت و فناوری رتبه دوم را بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران کسب کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار