مرتکبان عبور از محل هاي غير مجاز خطوط راه آهن مسئول سوانح هستند

سرپرست پليس راه استان گفت: افرادي که از محل هاي غيرمجاز خطوط راه آهن تردد کنند در صورت وقوع حادثه مسئول حوادث رخ داده خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹ 01 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از پایگاه پليس، سرهنگ "عبدالحسين زارع" اظهار داشت: رعايت موارد ايمني هنگام نزديک شدن به خط آهن و حريم آنها الزامي بوده و عبور کردن از روي خط راه آهن براي وسايل نقليه و عابران پياده در محل هاي غير مجاز علاوه بر اينکه ممنوع است عملي بسيار خطرناک مي باشد.

وي افزود: عبور وسايل نقليه نقليه موتوري و غير موتوري از يک طرف خط آهن به طرف ديگر آن فقط بايد در ‌گذرگاه‌ها و معابر مجاز انجام گرفته و از تردد در خارج از اين محل ها لازم است خودداري گردد در غير اين صورت فرد متخلف مسئول هر گونه حادثه و ايراد خسارت مي‌باشد.

سرهنگ زارع اضافه کرد: رانندگان وسايل نقليه در محل تقاطع راه آهن و محل هاي مجاز هر چند علامتي وجود نداشته باشد بايد به طور کامل توقف کنند و پس از اطمينان از بي خطر بودن معبر، از تقاطع بگذرند و چنانچه قطار نزديک باشد تا عبور آن نبايد از تقاطع عبور کنند.

سرپرست پليس راه استان ادامه داد: چنانچه عبور وسايط نقليه موجب خرابي يا انحراف قسمتي از ريل, خاکريز و ساير تأسيسات مربوط به راه آهن گردد راننده علاوه بر پرداخت جزاي نقدي مسئول جبران خسارت وارده نيز مي باشد.

وي تصريح کرد: اقدام به هرگونه عملياتي که موجب اخلال در تردد قطار و تخريب راه آهن گردد و يا درخت کاري، زراعت، ايجاد راه دسترسي، حفاري، ريختن زباله، نخاله، مصالح ساختماني و نصب و استقرار تابو يا هر چيز ديگري روي خطوط راه آهن و حريم قانوني آنها ممنوع است و مرتکبان علاوه بر جبران خسارات وارده و رفع موانع به حبس محکوم مي شوند.

زارع در پايان گفت: قطار براي توقف به مسافت طولاني نياز دارد و اين امکان براي لکوموتيوران وجود ندارد که سريع توقف نمايد و يا تغيير مسير دهد، پس لازم است ضمن رعايت فاصله از ريل از قرار گرفتن در مسير حرکت قطار اجتناب گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار