رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان کرمانشاه تعداد افراد مشغول به کار در آموزشگا‌ه‌ها را 1206 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 765 نفر زن و 441 نفر مرد هستند.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 18 October 2015
رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان کرمانشاه تعداد افراد مشغول به کار در آموزشگا‌ه‌ها را 1206 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 765 نفر زن و 441 نفر مرد هستند.

فرهاد جامه‌شورانی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: تعریف سواد مهارتی شده و سازمان یونسکو فرد باسواد را فردی می‌داند که دارای 6 مهارت عاطفی، ارتباطی، رسانه، آموزش و پرورش، رایانه و مالی است.

جامه‌شورانی گفت: در آینده افرادی از خدمات اجتماعی بهره‌مند می‌شوند که بیشترین سواد را داشته باشند و سازمان فنی و حرفه‌ای در این زمینه وظیفه آموزش مهارت را برعهده دارد.

وی تقویت ساختار، توسعه اخلاق حرفه‌ای، ایجاد ساز و کار اصولی پایدار برای بهره‌گیری از خرد و همیاری جمعی را از جمله اهداف کانون عنوان کرد و گفت: تنها مجموعه آموزشی بخش خصوصی که دارای ساختار دوام یافته است، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای هستند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان کرمانشاه‌، فراهم‌سازی بسترهای ارتباطی کارآمد، توسعه و یکپارچگی و هماهنگی مهارت‌آموزی استان در راستای فعالیت بهتر آموزشگاه‌ها را از دیگر اهداف کانون انجمن‌های صنفی عنوان کرد.

جامه‌شورانی تعداد افراد مشغول به کار در آموزشگا‌ه‌های آزاد استان را یک‌هزار و 206 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 270 نفر به‌عنوان موسس، 156 مدیر مستقل، 510 مربی مستقل و 270 نفر منشی هستند که از این تعداد 765 نفر زن و 441 نفر مرد هستند.

این مسئول تصریح کرد: وضعیت تجهیزات آموزشگاهی مناسب نیست و هر آموزشگاه با اینکه حدود 15 تا 20 میلیون تومان تجهیزات به روز دارد، اما حدود 120 درصد همین میزان را نیز تجهیزات فرسوده دارد.

جامه‌شورانی اظهار کرد: با وجود رشد روز افزون موسسات آموزش عالی، شاهد کمبود موسسات مهارت‌آموزی در استان هستیم و در این زمینه ضوابط و دستورالعمل‌های نحوه تشکیل و اداره آموزشگاه‌ها از طریق سازمان باید اصلاح شود.

وی گفت: استانداردها قدیمی هستند و درصدد ویرایش این استانداردها هستیم و یکی از موانع تاسیس آموزشگاه‌ها سخت‌گیری شهرداری در تبدیل ملک‌های مسکونی به ملک تجاری و آموزشی و هزینه‌های بالای تبدیل است که خواستار کاهش این سخت‌گیری‌ها هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار