معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه از حضور پررنگ پلیس در مراسم عزاداری ماه محرم جهت برقراری نظم و امنیت این مراسم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 14 October 2015
معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه از حضور پررنگ پلیس در مراسم عزاداری ماه محرم جهت برقراری نظم و امنیت این مراسم خبر داد.

سرهنگ محمدرضا آمویی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به آغاز ماه محرم از فردا (23 مهرماه) گفت: پلیس تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر مراسم عزاداری این ماه و برقراری نظم و امنیت هیات‌های مذهبی به کار خواهد بست و قطعا حضور پلیس در شب های ماه محرم پررنگ‌تر خواهد بود.

وی افزود: همچینن در کنار انتظامی استان، پلیس‌یاران محرم که همیار پلیس به شمار می‌روند در هیات‌های مذهبی حضور خواهند داشت و جهت برگزاری هرچه بهتر عزاداری سید الشهدا(ع) با پلیس همکاری خواهند کرد.

آمویی با بیان اینکه ساعت عزاداری از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اعلام شده، از هیات‌های مذهبی خواست جهت رفاه حال همسایگان و بیماران و کهنسالان در زمان اعلام شده مراسم عزاداری را انجام دهند.

وی همچنین از هیات‌های مذهبی خواست جهت نصب داربست و سایر موارد دقت لازم را داشته باشند و در پیاده‌رو ها و مسیر عبور مردم سد معبر نکنند.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه همچنین از هیات‌های مذهبی خواست تا در هنگام حرکت دسته‌جات عزاداری در مسیر عبور و مرور مشکل ایجاد نکرده و در این زمینه با مامورین انتظامی همکاری کرده و در مسیرهای مشخص شده حرکت کنند.

آمویی همچنین از هیات‌های مذهبی خواست تا از حمل تصاویر و شمائل ائمه(ع) خووداری کنند و درنظر داشته باشند که شان ائمه(ع) بالاتر از این است که در تصویر بیایند.

وی با بیان اینکه چندین سال است که قمه زنی در سطح استان مشاهده نشده است، گفت: قمه زنی طبق شرع و قانون ممنوع است و در این زمینه چنانچه موردی مشاهده شود به شدت با آن برخورد خواهد شد.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه گل آلود کردن خودروها را نیز ممنوع دانست و افزود: طبق قانون پلاک و داخل خودرو باید قابل رویت باشد و چنانچه شیشه‌ها و پلاک با گل پوشانده شود، خودروی متخلف توقیف می‌شود.

وی افزود: همچنین نوشتن متن‌های سخیف و درو از شان نیز بر روی خودرو ممنوع است و خودروی متخلف در این زمینه توقیف می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار