معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه از استقرار پلیس یاران محرم در مراسمات مذهبی خبر داد وگفت: درایام عزاداری‌های محرم از توان وظرفیت هیئات مذهبی درکاهش مفاسد اجتماعی استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 12 October 2015
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه از استقرار پلیس یاران محرم در مراسمات مذهبی خبر داد وگفت: درایام عزاداری‌های محرم از توان وظرفیت هیئات مذهبی درکاهش مفاسد اجتماعی استفاده شود.

سرهنگ محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هدف اصلی قیام اباعبدالله الحسین(ع) اصلاح مفاسد اجتماعی به روش امر به معروف و نهی از منکر است و لذا یکی از مهمترین کارکردهای مراسمات مذهبی و عزاداری‌ها ایجاد همبستگی در جامعه برای جلوگیری از این جرائم است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه فعالیت هیئات مذهبی را مهمترین عامل بازدارنده در ناهنجاری‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: خوشبخانه وقوع جرائم در ماه محرم سیر نزولی پیدا می‌کند که این امر نشان دهنده عمق تاثیر این ایام بر کاهش تخلفات متعدد است.

وی در ادامه به نقش هیئات مذهبی در این ماه جهت برقراری پیوند میان نسلی و پیوستگی فرهنگی در اقشار مختلف اشاره کرد و گفت: در این ایام نسل‌های مختلف در کنار یکدیگر گرد هم آمده و با مشارکت پذیری از انقطاع و گسستگی فرهنگی جلوگیری به عمل می‌آید.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه در ادامه وحدت آفرینی و وفاق اجتماعی را نتیجه حضور حداکثری عموم مردم در مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) دانست و تاکید کرد: این وحدت جوهر روح فرهنگ ایرانی اسلامی است که در این ایام هویدا می‌شود.

سرهنگ آمویی جامعه پذیری، کاهش بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی، بازیابی هویتی و امید به آینده را از نتایج حضور جوانان و دیگر اقشار در مراسمات عزای حسینی یاد کرد و گفت: مسئولان دست اندرکار مراسمات مذهبی باید انسجام، انضباط بخشی و نیز حیات بخشی را در ماهیت مراسمات خود قرار دهند و مردم به عینه این ارزش‌ها را ببینند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه مجالس عزاداری محرم را ستوان‌های محکم شیعیان یاد کرد و افزود: حذف خرافات در عزاداری باید مورد توجه افراد قرار گیرد.

وی گل مالی خودروها در ایام محرم را ممنوع  اعلام و اظهار کرد: پلاک و داخل خودروها باید برای ماموران راهور قابل رویت باشد در غیر این صورت با فرد خاطی  برخورد و خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود.

سرهنگ آمویی نوشتن هرگونه شعار و کلمات سخیف  بر روی شیشه‌های خودرو در ماه محرم را ممنوع عنوان کرد و گفت: هیئات مذهبی از حمل و نشر تصاویر و شمایل ائمه اطهار(ع) خودداری کنند چراکه شأن سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) بالاتر از به تصویر کشیدن شمایل است.

وی در ادامه بیان کرد: رسیدگی به تخلفات هیئات مذهبی در دستور کار سازمان تبلیغات است اما نیروی انتظامی با بهره گیری از پلیس یاران محرم نسبت به کنترل اوضاع اقدام و تذکرات لازم اعمال خواهد شد.

سرهنگ آمویی خواستار استفاده از توان و ظرفیت هیئات مذهبی در انظباط بخشی به جامعه شد و گفت: عزاداران در این ایام نهایت همکاری را با ماموران انتظامی و راهور داشته باشند و از ایجاد مزاحمت برای تردد مردم در پیاده‌روها خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار