نیمه نخست امسال
جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۸.۵ هکتار از منابع طبیعی استان گرفتار حریق شده است.
کد خبر: ۹۹۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 09 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، فرشید سنجری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون یازده فقره آتش سوزی مهم در عرصه‌های منابع طبیعی استان رخ داده، گفت: در جریان این حریق‌ها ۵۸.۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان در آتش سوخت.

سنجری با بیان اینکه امسال کاهش ۶۳ درصدی آتش سوزی‌های رخ داده در منابع طبیعی استان از نظر تعداد را نسبت به سال گذشته شاهد بوده ایم، گفت: از نظر وسعت نیز امسال کاهش ۵۶ درصدی سطوح دچار حریق را داشتیم.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اضافه کرد: عمده آتش‌سوزی‌های رخ داده در منابع طبیعی استان از ابتدای امسال در منطقه اورامانات رخ داده و عمدتا مراتع مشجر استان طعمه حریق شده است.

 سنجری با بیان اینکه منابع طبیعی استان عمدتا در نیمه اول سال گرفتار حریق می‌شود، گفت: احتمالا در ادامه شاهد وقوع حریق در منابع طبیعی استان نخواهیم بود، چون بعید است با کاهش دمای هوا و شروع بارندگی‌ها حریقی در عرصه‌های منابع طبیعی استان داشته باشیم.

 سنجری عمده دلایل وقوع آتش‌سوزی‌ها در منابع طبیعی استان را با سهل‌انگاری گردشگران و طبیعت‌گردان مرتبط دانست و افزود: اختلافات قومی و قبیله‌ای، آتش زدن پس‌چر مزارع و گسترش دامنه حریق به سطح منابع طبیعی از دیگر دلایل وقوع حریق در منابع طبیعی استان در سال جاری است.

سنجری با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش وقوع حریق در منابع طبیعی استان، افزود: برای پیشگیری از وقوع حریق ۲۵۵ نفر را به عنوان دیده بان در ۲۵۵ نقطه بحرانی و نیمه بحرانی سطح استان مستقر کرده بودیم که این دیده بانان نقش مهمی در شناسایی و اطفای حریق در لحظات اولیه شروع حریق در منابع طبیعی داشته اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار