معاون اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه:
امسال ۵۴ میلیارد تومان اعتبار به منظور پرداخت تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی استان کرمانشاه ابلاغ شده که این میزان اعتبار نسبت به پارسال حدود ۶.۵ برابر افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۹۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ 09 October 2021

 

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، احمدی، معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اظهار کرد: ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی یکی از سیاست‌های اشتغالزایی کشور است که این برنامه هر ساله از طریق صدور مجوز‌ها و حمایت‌های مالی و قانونی تداوم یافته است.

وی افزود: مشاغل خانگی بسیار متنوع است و در زمینه‌های صنایع دستی، تولید و خدمات کشاورزی، دامپروری و شیلات، فعالیت‌های تولیدی صنفی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، کسب و کار‌های با گرایش فناوری اطلاعات و سایر خدمات در قالب ۳۲۳ رشته دسته بندی می‌شود.

او با بیان اینکه صدور مجوز مشاغل خانگی از سال ۹۹ به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: پس از ثبت نام متقاضیان در سامانه مشاغل خانگی و بررسی و تایید توسط دستگاه اجرایی زیربط، متعاقب آن تایید توسط اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان صادر می‌شود و در صورت نیاز به تسهیلات حمایتی متقاضیان جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: از سال ۹۰ که قانون ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی اجرایی شده تا کنون ۳۲ هزار و ۱۲۶ مجوز مشاغل خانگی به صورت مستقل و پشتیبان در استان کرمانشاه صادر شده است.

احمدی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بصورت سالیانه با کارمزد ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله را از جمله مشوق‌های این حوزه برشمرد و گفت: در پارسال با پرداخت ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی زمینه اشتغال ۴۷۲ نفر در استان فراهم شد.

او به افزایش ۶.۵ برابری اعتبار ابلاغی در حوزه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به پارسال اشاره کرد و افزود: امسال ۵۴ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه به استان کرمانشاه ابلاغ شده که دستگاه‌های اجرایی در حال بررسی درخواست‌های متقاضیان جهت معرفی به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار