رییس هیأت کوهنوردی شهرستان دنا خبر داد:
رییس هیأت کوهنوردی شهرستان دنا افزود:این مسیر جدید توسط 3 تن از کوهنوردان شهرستان دنا به نام های علی حسینی بیاره،شهاب شجاعی و حمید روانخواه و با هماهنگی و پشتیبانی هیات کوهنوردی شهرستان دنا شناسایی و گشایش شد که به دلیل وجود سرو های کوهی،به نام مسیر یال وُهلی نام گذاری شد.
کد خبر: ۹۹۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶ 04 October 2021

صهودبه گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد ، رییس هیأت کوهنوردی شهرستان دنا با اعلام این خبر افزود: مسیر جدید صعود به قله کل برف کاغذی توسط سه تن از کوهنوردان حرفه ای شهرستان دنا شناسایی و گشایش شد.

صدیقه رضایی با اشاره به اینکه این مسیر از طرف تنگ نمک به خط راس شرقی به قله کل برف کاغذی (رو به روی قله برف کرمو ) ختم می شود گفت: این مسیر جدید از طرف تنگ نمک به سمت قله برف کاغذی آغاز و با عبور از دیواره های انتهای تنگ نمک از طرف سمت چپ تنگه عبور کرده و با طی این مسیر به دیوار زرد اکبری رسیده که در نهایت از سمت چپ تنگه نمک به قله صعود می شود.

رییس هیأت کوهنوردی شهرستان دنا افزود:این مسیر جدید توسط 3 تن از کوهنوردان شهرستان دنا به نام های علی حسینی بیاره،شهاب شجاعی و حمید روانخواه و با هماهنگی و پشتیبانی هیأت کوهنوردی شهرستان دنا شناسایی و گشایش شد که به دلیل وجود سرو های کوهی،به نام مسیر یال وُهلی نام گذاری شد.

رضایی در ادامه گفت: دلیل نامگذاری این مسیر به یال وُهلی به دلیل وجود سروهای کوهی یا همان نام محلی "وُهل" است و  60 درصد از این مسیر به دلیل وجود صخره دارای سنگ نوردی است.

به گزارش تابناک،رشته‌کوه دنا مشتمل بر سه بخش یا جبهه شرقی، مرکزی و غربی است که بخش شرقی این رشته‌کوه از دهستان کاکان بویراحمد شروع می‌شود و به گردنه بیژن در سی‌سخت خاتمه می‌یابد.

جبهه شرقی دنا شامل قلل کل گایونه، پازن پیر، رمسه، تاپو، قاش سرخل، نول جنوبی و نول شمالی، کل خرمن، کله‌قندی، نمک و برف کرمو است و تمام این قله‌ها به‌جز قله کله‌قندی بالای 4هزار متر ارتفاع دارند.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار