استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: این استان آمادگی میزبانی زائران در بازگشت از مراسم اربعین حسینی را دارد.
کد خبر: ۹۹۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 26 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز یکشنبه چهارم مهرماه ۱۴۰۰ در جلسه فوق‌العاده ستاد اربعين استان کرمانشاه اظهار کرد: اعزام زائران اربعین حسینی به کشور عراق از مقصد ایران به صورت هوایی انجام شد، اما بازگشت آن‌ها از طريق مرزهای زمينی محتمل بوده و باید تمامی امكانات در استان کرمانشاه برای پذيرایی و انتقال زائرين فراهم شود.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده بیش از ۷۰ درصد زائران اربعین حسینی که از طریق مرز مهران وارد كشور می‌شوند، سپس وارد استان كرمانشاه شده و دستگاه‌های مربوطه بايد امكانات مورد نياز از جمله وسایل نقلیه و اتوبوس را فراهم کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با وجود اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده زائرين در بازگشت از مراسم اربعین باید از طریق مرز مهران وارد كشور شوند، احتمال بازگشت تعدادی از زائران از طریق مرزهای خسروی و پرويزخان وجود داشته و باید پيش‌بینی‌های لازم از قبيل اسكان، پذيرایی و نقل و انتقال زائرين صورت گيرد.

به گفته بازوند اداره كل پايانه‌های استان کرمانشاه باید تمامی امكانات لازم برای نقل و انتقال زائرينی که از مرزهای مهران، خسروی و پرویزخان وارد این استان می‌شوند، را فراهم کند.

وی افزود: اداره کل پايانه‌های استان کرمانشاه باید تمهيدات لازم را برای افزايش احتمالی پروازهای هوايی و خطوط ريلی اتخاذ کرده و هماهنگی‌های لازم برای جابجایی زائرين از طريق ناوگان اتوبوسرانی را انجام دهد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بنياد مستضعفان و اتاق بازرگانی كرمانشاه باید موارد مربوط به پذيرایی از زائران را در این استان انجام داده و سایر دستگاه‌های دولتی باید آمادگی لازم برای در اختيار گذاشتن امكانات خود به زائران را داشته باشند.

بازوند افزود: افرادی كه برای شركت در مراسم اربعين حسينی عازم عتبات عاليات می‌شوند، زائران حضرت امام حسين (ع) بوده که در استان کرمانشاه مهمان می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار