فرمانده پدافند هوایی ارتش در کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
فرمانده گروه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان کرمانشاه گفت: پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از رادار و سیستم‌های موشکی بومی شبانه‌روز از مرزهای هوایی کشور دفاع می‌کند.
کد خبر: ۹۹۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 26 September 2021

کیومرث رستمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور در دفتر این خبرگزاری اظهار کرد: پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سه زمان قبل، هنگام و پس از جنگ تحمیلی اقدامات ارزنده‌ای در حفاظت از مرزهای هوایی کشور انجام داده است.

وی افزود: پیش از جنگ تحمیلی نیروهای پدافند هوایی در قالب نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای حفظ سامانه‌ها و تجهیزات موجود به کار بسته و بیشتر کارکنان این نیرو در تظاهرات علیه رژیم‌ پهلوی شرکت کردند.

فرمانده گروه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان کرمانشاه گفت: کارکنان نیروی پدافند هوایی سایت‌های راداری و موشکی را برای انقلاب حفظ کرده و در هنگام پیروزی انقلاب حتی لحظه‌ای این سامانه‌ها از مدار خارج نشد.

رستمی تصریح کرد: یکی از افتخارات نیروی پدافند هوایی خوش‌آمد گویی یکی از افسران راداری پدافند هوایی به امام خمینی (ره) در زمان بازگشت به کشور از سوی تمامی ملت ایران بوده و در زمان جنگ پدافند هوایی جز نیروهایی بود که یک پوشش نسبی را در فضای کشور برای کشف اهداف پرنده و مقابله با تهاجمات دشمنان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: پدافند هوایی در عملیات‌های مختلفی همچون فتح‌المبین، والفجر هشت، بیت‌المقدس و در بیشتر عملیات‌های پشتیبانی از لشگرهای سپاه و ارتش حضور داشته است.

فرمانده گروه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان کرمانشاه با بیان اینکه خنثی شدن ۲۴ هزار و ۸۶۳ حمله هوایی دشمن توسط پدافند هوایی در جنگ تحمیلی انجام شده است، افزود: ساقط کردن ۶۷ فروند بالگرد و ۶٠٠ فروند هواپیمای عراق که ۷٠ فروند آن طی ۲٠ روز عملیات والفجر هشت اتفاق افتاده از جمله اقدامات انجام شده توسط پدافند هوایی ارتش است.

رستمی با اشاره به پیشرفت پدافند هوایی در ساخت سامانه‌های بومی جنگ الکترونیک، شنود رادیویی و الکترونیکی گفت: هیچ جزئیاتی از این سامانه‌ها در اختیار دشمن نبوده و تمامی سامانه‌های از قبل خریداری شده از غرب و شرق بهینه شده و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از توان داخلی و سامانه‌های بومی به صورت ۲۴ ساعته از کشور دفاع می‌کند.

وی افزود: بازسازی تمامی رادارهای قدیمی با فناوری‌های به روز، طراحی رادارهای «آرش» و «کیهان» و پوشش وسیعی از فرکانس‌های متناوب و متنوع برای جلوگیری از جنگ احتمالی الکترونیک دشمن، طراحی و ساخت انواع سامانه‌های بومی جنگ الکترونیک و تقویت امکان این جنگ، طراحی انواع سامانه موشکی پدافند هوایی و توپ‌‌های ضدهوایی دشمن، طراحی و تولید سامانه «شاهین» و «یا زهرا» که هیچ مشابه خارجی ندارد، افزایش سایت‌های راداری موشکی و پست‌های دیده‌بانی کشور به چهار هزار نقطه در سراسر کشور از جمله اقدامات انجام شده توسط پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده گروه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان کرمانشاه تصریح کرد: تقویت شبکه پدافند هوایی تا عمق خلیج فارس با پوشش مرزهای هوایی ۲ برابر وسعت کشور، ساخت و بهره‌برداری از رادارهای با برد بلند یک هزار و یک صد کیلومتر به عنوان مانعی برای ورود پرنده‌های متجاوز به کشور، تولید و بهره‌برداری از رادار سه‌بعدی «بینا» و سامانه برد متوسط «مرصاد»، دستگیری عبدالمالک ریگی در سال ۸۸، فرونشاندن هواپیمای حامل تفنگداران دریایی آمریکا که قصد عبور از مرز هوایی کشور با پوشش هواپیمای شخصی را داشتند و انهدام هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیست و پهباد متجاوز آر.کیو.۴ آمریکا از جمله افتخارات پدافند هوایی کشور است.

به گفته وی پدافند هوایی در زمان مشکلات به یاری مردم شتافته به طوری که ضدعفونی شهرها و روستاهای منتهی به سایت پدافند هوایی انجام شده و نیروهای آن در وقایعی همچون سیل و زلزله به مردم خدمات‌رسانی کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار