مدیر آموزش و پرورش ثلاث باباجانی گفت: تا مهر امسال و بازگشایی مدارس، ۱۰ باب مدرسه با ۴۰ کلاس درس در این شهرستان تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۹۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱ 08 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا رئوف محمدی افزود: برای ساخت این واحد‌های آموزشی، در مجموع بیش از ١٣٠ میلیارد ریال هزینه شده که بیشتر آن از سوی خیرین نیک اندیش تامین شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت مدارس ۹ کلاسه شهر تازه آباد و ۲ باب شش کلاسه در شهر‌های ازگله و میرآباد و ٦ کلاسه روستای چم زرشک حدود ١٠٠ میلیارد ریال هزینه شد ضمن اینکه هفت باب مدرسه روستایی نیز با ١٩ کلاس درس ساخته شده و تا مهر ماه مورد بهره‌برداری خواهد گرفت.

محمدی اضافه کرد: دو باب مدرسه سه کلاسه در روستای شیخ صله، یک باب شش کلاسه در چم زرشک، سه باب مدرسه دو کلاسه در روستا‌های حرمیان، دشت لیل و نیرژ و یک باب مدرسه یک کلاسه در بستان آباد مدارس روستایی آماده افتتاح این شهرستان هستند.

وی یادآور شد: بعد از زلزله آبان ماه ٩٦ کار تعمیرات و مقاوم سازی مدارس ابتکار، خلیج فارس، خدیجه کبری (س) صلاح الدین ایوبی و خوابگاه دخترانه عصمت این شهرستان آغاز و انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش ثلاث باباجانی گفت: بازسازی مدارس آسیب دیده از زلزله در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۳۳ مدرسه شهری و روستایی با ١٧٦ کلاس درس و یک باب آشپزخانه و سلف سرویس مدرسه شبانه روزی پسرانه امام خمینی (ره) این شهرستان بازسازی شده است.

محمدی تاکید کرد: علاوه بر این، مدارس در روستا‌های مناطق صعب العبور بش ناوخاص و آب سرخ و دیگر مناطق با آمار دانش آموزی کم در کانکس پیش ساخته ایجاد شد و هیچ مدرسه استیجاری در سطح شهر و روستا نداریم.

وی افزود: توجه ویژه به مناطق محروم و روستایی یکی از مهمترین اهداف مجموعه تعلیم و تربیت شهرستان است که تلاش داریم با توزیع تجهیزات و ساخت فضا‌های آموزشی در سطح روستاها، عدالت آموزشی را محقق کنیم.

شهرستان ثلاث باباجانی با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار