آنچه که در کمیته فضا و تجهیزات آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد مطرح شد
موسوی ارشد افزود : با همه این تفاسیر و رضایت از سر ناچاری اما در برخی مدارس حومه شهر هنوز مکانی برای اجاره پیدا نشده است . در شهر هم افزایش سرسام آور اجاره بها توان اجاره کردن را از آموزش و پرورش سلب کرده است به گونه ای که در برخی مناطق شهر و حومه 2 ماه است که هر تلاشی برای اجاره بی نتیجه مانده است .
کد خبر: ۹۹۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ 07 September 2021

جلسه هماهنگی پروژه مهر کمیته فضا و تجهیزات به ریاست سرپرست معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید قدرت موسوی ارشد در این نشست گفت : یکی از ساحت های سند بنیادین ساحت هنر و زیبایی زیست محیطی است، یکی از ارکان های مهم پروژه مهر توسعه و تجهیز زیست محیطی بوده، که یکی از عوامل انگیزشی دانش آموزان است و سبب پویایی ذهن دانش آموز و نشاط وی می شود که البته با گفتار درمانی محقق نمی شود و نیازمند برنامه ریزی و اقدام هستیم.
 
سرپرست معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اظهار کرد : اگر بخواهیم سرلوحه علم و تربیت را معنا کنیم شوق روح افزا وبا طراوت به دانش آموز است، همچنین یکی از بحث هایی که یادگیری را لذت بخش می کند محیط است که باید با هم و همراه با عمل ۵۰۰ مدرسه بویراحمد را سرشار از نشاط و امید کنیم.
وی گفت : از شاخصه های مهم عدالت اجتماعی در آموزش و پرورش ، توزیع متوازن امکانات است که تلاش مسئولین آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد تحقق بخشیدن این مهم است .
موسوی ارشد با اشاره به لزوم توجه به فضای فیزیکی مدارس افزود : شادابی محیط یک مدرسه می تواند موجبات ایجاد و تقویت حس مهربانی و شعف در دانش آموزان باشد همانگونه که یک مدرسه غم انگیز می تواند نتیجه نبود محیط شاداب و با طراوت باشد .
این مسئول گفت : می بینیم که مدارس با ظاهر زیبا همواره مورد توجه دانش آموزان و اولیاء آنان قرار دارد به نحوی که تقاضای ثبت نام در این مدارس بسیار بالا است که اگر ما از گذشته برای مدارس حاشیه شهر و دیگر مدارس همین اقدام به زیبا سازی  را انجام می دادیم ، اکنون با تراکم تقاضا برای برخی مدارس خاص مواجه نبودیم .
وی ادامه داد : در برخی مدارس که تجهیزات باید نوسازی شود اقدام در حد امکان و اعتبارات صورت می گیرد ضمن اینکه برخی تجهیزات با اندکی تعمیرات قابلیت استفاده مجدد را دارند که در این زمینه هم اقدامات خوبی صورت می گیرد.
موسوی ارشد افزود : تاریخ شروع توزیع کتب درسی از 15 شهریور است که مقطع ابتدایی در مدرسه شهید دهراب پور و مقاطع  متوسطه و کار دانش هم در مدرسه دکتر حسابی توزیع می شود .
وی به موضوع لزوم استفاده از وسایل کمک آموزشی در مدارس هم اشاره کرد و گفت : وسایل و مواد در حوزه کمک آموزشی نیازسنجی شده است و با توجه به موجودی خوب این مواد در انبارهای آموزش و پرورش ، بین مدارس با توجه اعلام نیاز ، توزیع می شود.
موسوی ادامه داد : توجه به ورزش در مدارس از جمله اقدامات مهم برای آموزش و پرورش است که در همین راستا توزیع تجهیزات ورزشی به صورت عادلانه در دستور کار قرار دارد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : طرح حیاط پویا پارسال در 4 مدرسه اجرا شد که برای این منظور بالغ بر 50 میلیون تومان هزینه شد که این طرح با توجه به اهداف مهمی که دارد برای سال جدید در برخی مدارس حتما اجرا می شود.
موسوی افزود : در مدارسی که طرح حیاط پویا در آن‌ها اجرایی شده است دیگر هیچ دانش‌آموزی زنگ تفریح را فقط به خاطر حضور در حیاط و زمانی کوتاه با دوستان بودن خلاصه نخواهد کرد بلکه این زمان برای او به شرایطی که در برخی از مواقع نیز رقابتی است تبدیل خواهد شد البته رقابتی از جنس ورزش که نخستین دستاورد آن سلامت جسمی به شمار می‌رود.
وی ادامه داد : اگر واقعیت حیاط پویا را در نخستین کارکرد آن یعنی سلامت جسمی کودکان خلاصه کنیم بدون شک باید گفت که این سلامت جسمی و فرار از خمودگی‌های سبک جدید زندگی ذهن دانش‌آموزان را به سمت و سویی سوق خواهد داد که می‌تواند در آینده  تضمین کننده سلامت فکر و روان احساسات و عواطف باشد.
موسوی ارشد در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل مالی مدارس اشاره کرد و گفت : تخصیص اعتبار به مدارس برای بازگشایی  از جمله اقداماتی است که تا قبل از آغاز سال تحصیلی با اولویت جمعیتی توزیع شود .
وی ادامه داد : مدیران مدارس موظف شده اند  اموال اسقاطی را جمع آوری و قبل از شروع سال تحصیلی از مدرسه به بیرون منتقل کنند که محیط مدرسه زیبا باشد که با توجه به اهمیت این موضوع و برای کنترل و جدیت در اجرا ، بازدید میدانی از مدارس به عمل می آید .
موسوی ارشد گفت :  با توجه به این نکته هر امکانی برای نوع آموزش چه حضوری و چه نیمه حضوری یا مجازی وجود دارد رعایت نکات بهداشتی در مدارس خصوصا سرویس های بهداشتی ، آبخوری ، ماسک ، سطل های آشغال و هر نکته جزئی که به مسائل بهداشی و مدیریت کرونا مربوط می شود باید مورد توجه جدی قرار گیر.
وی کمبود فضای فیزیکی را به عنوان مهمترین مشکل این سال های آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد عنوان کرد و افزود : با راه اندازی مدارس جدید تراکم در برخی مدارس حومه شهر شکسته خواهد شد اما به تا مرتفع شدن کمبودها در این خصوص فاصله داریم و نیازمند همکاری ویژه همه دستگاه ها هستیم .
موسوی با اشاره به مهاجرت گسترده به شهر یاسوج و بیش از 40 مدرسه استیجاری که 8 مدرسه در شهر و بقیه حومه شهر قرار دارند ، گفت : در برخی مناطق حومه شهر که بالغ بر 400 دانش آموز در یک مدرسه استیجاری درس می خوانند . هر چند قرار بود مدرسه ای 12 کلاسه در این منطقه ساخته شود اما ساخته نشد و اکنون این دانش اموزان باید همچنان در این مدارس استیجاری درس بخوانند که البته این مدارس استیجاری با توجه به نوع ساخت آن ها ، همه استانداردهای لازم برای یک مدرسه خوب و مجهز را ندارند .
وی افزود : با همه این تفاسیر و رضایت از سر ناچاری اما در برخی مدارس حومه شهر هنوز مکانی برای اجاره پیدا نشده است . در شهر هم افزایش سرسام آور اجاره بها توان اجاره کردن را از آموزش و پرورش سلب کرده است به گونه ای که در برخی مناطق شهر و حومه 2 ماه است که هر تلاشی برای اجاره بی نتیجه مانده است .
موسوی ارشد ادامه داد : برخی مشکلات مطرح شده در جلسات شهرستانی و استانی قابل حل شدن است ولی ما به فوریت نیازمند همکاری ویژه مسئولین هستیم به عنوان مثال تهیه 20 کانکس از درخواست های ضروری ما برای سال جدید است که نیازمند همکاری فوری همه دستگاه ها هستیم .
موسوی ارشد ادامه داد : برخی مدارس غیر انتفاعی ما فضای استاندارد را دارا نیستند که باید مشکل این مدارس هم حل شود .
وی به برخی تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت : در برخی مدارس مشکلاتی از طرف دستگاه های خدمات رسان ایجاد شده است که انتظار می رود با همکاری این دستگاه ها مشکلات برطرف شود ضمن اینکه با توجه به سردسیری بودن شهرستان ، اقدامات لازم برای تهیه سوخت لازم و وسایل گرمایشی برای مدارس روستایی از طرف آموزش و پرورش صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار