کشاورزان و سیب‌زمینی‌کاران به جای بکارگیری روش‌های آبیاری سنتی که تلفات بالای آب آبیاری را به دنبال دارد از سیستم‌های آبیاری تحت فشار استفاده کرده و نسبت به تجهیز مزارع به سامانه‌های نوین آبیاری اقدام کنند.
کد خبر: ۹۹۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵ 06 September 2021

به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه امسال ۹۶هکتار از مزارع شهرستان سوادکوه به کشت سیب‌زمینی اختصاص یافت گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور هزار و ۱۵۰تُن محصول سیب زمینی از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حمیدرضا شهابیان، ارقام قابل کشت این محصول در این شهرستان را آگریا، کنکورد و فیروزکوهی عنوان کرد.

شهابیان بر لزوم توسعه کشت محصولات کم آب بر مثل گیاهان دارویی تاکید کرد و افزود: کشاورزان و سیب‌زمینی‌کاران به جای بکارگیری روش‌های آبیاری سنتی که تلفات بالای آب آبیاری را به دنبال دارد از سیستم‌های آبیاری تحت فشار استفاده کرده و نسبت به تجهیز مزارع به سامانه‌های نوین آبیاری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کشت سیب‌زمینی، اوایل بهار در زمین‌های بهشهر آغاز و محصول تولیدی نیز شهریورماه برداشت می‌شود گفت: سالانه ۲۰درصد مجموع محصول تولیدی شهرستان بعنوان بذر نگهداری و مابقی به بازار مصرف عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سیب‌زمینی تولید مزارع این شهرستان از لحاظ کیفیت، درصد ماده خشک، وجود کمترین میزان باقی مانده سموم و کود در جایگاه مناسبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: این محصول جزو محصول پاک به شمار می‌رود و از نظر کیفیت و کمیت قابل رقابت با سایر سیب زمینی‌های تولیدی است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار