رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون کووید ۱۹ در این شهرستان تاکنون ۱۲ هزار و ۱۰۰ دُز واکسن به گروه‌های هدف در نوبت اول و دوم بر اساس اولویت بندی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تزریق شده است.
کد خبر: ۹۹۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 06 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا دکتر رضا منصوری افزود: این تعداد واکسن برای گروه های سنی فراخوان داده شده و مشخص به ترتیب اولویت شامل سالمندان، فرهنگیان، قضات، پرسنل شبکه بهداشت، رانندگان حمل و نقل، اساتید دانشگاه و بیماران دیابتی، خبرنگاران تزریق شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون واکسیناسیون تمامی افراد بالای ۳۰ سال در قصرشیرین در دستور کار است و هر شخص بالای ۳۰ سال به مراکز واکسیناسیون مراجعه کند می تواند در برابر بیماری کووید۱۹ واکسینه شود و روزانه به طور میانگین ۱۰۰ نفر در قصرشیرین واکسینه می شوند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین یادآور شد: افراد به شایعات در خصوص واکسیناسیون گوش ندهند و برای تزریق واکسن مراجعه کنند و قبل از تزریق واکسن مشکلات پزشکی خود را با پزشک و یا همکاران شبکه بهداشت و درمان در میان بگذارند.

دکتر منصوری ادامه داد: اگر هر شخصی که علایم سرفه، کوفتگی، تب، گلو درد و سردرد دارد قبل از تزریق واکسن حتما  پزشک و همکاران شبکه بهداشت و درمان را مطلع کند که ناقل و یا مبتلا به کرونا نباشد.

 هیچ شخصی به علت تزریق واکسن به کرونا مبتلا نمی شود

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین در بخش دیگری گفت: واکسن ها عارضه ندارند و هم اکنون واکسن های سینوفارم، کووایران برکت و آسترازنکا در قصرشیرین تزریق می شود و هیچ شخصی به علت تزریق واکسن به کرونا مبتلا نمی شود از این رو افراد بدون توجه به هرگونه شایعه ای برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دکتر منصوری ادامه داد: هم اکنون روند واکسیناسیون در سه پایگاه و یک مرکز تجمیعی به آدرس خیابان مهدیه، سرسرای ورزشی شهدای آموزش و پرورش و مراکز بهداشتی و درمانی شماره یک و ۲ شهری برای گروه های هدف طبق اولویت بندی وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا در حال انجام است.
او یادآور شد: وضعیت شهرستان از لحاظ رنگ بندی کرونایی قرمز است و افراد باید اصول و موازین بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند و در این رابطه محدودیت های کرونایی نیز به اصناف اعلام شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین اضافه کرد: افراد واکسینه شده هم همچون دیگر افراد جامعه همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و شستن دست ها، فاصله گذاری و استفاده از ماسک در اماکن عمومی ضروری است.

دکتر منصوری افزود: افرادی که مشکوک به علایم کرونا هستند با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تست بدهند و همه افرادی که آزمایش آن ها مثبت می‌شود و یا دارای علایمی همچون سرما خوردگی هستند حتما شرایط قرنطینه را رعایت و از تردد در سطح شهر و آلوده کردن دیگران به این ویروس خودداری کرده و در صورت تشدید علایم حتما به مرکز درمانی مراجعه کنند.

یک هزار و ۴۵۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا از ابتدای اپیدمی تا کنون 

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: از ابتدای اپیدمی کرونا در این شهرستان تاکنون یک هزار و ۴۶۵نفربه ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۳۵ نفر از مبتلایان فوت شده و هم اکنون ۱۴ نفر در بیمارستان بستری و تحت مراقبت هستند.
وی تاکید کرد: با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا افراد از حضور در آیین‌های تجمعی، مراجعه غیر رور به مراکز درمانی و تجمعی، سفرهای غیر ضرور خودداری کنند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار