معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲۵ دستگاه اکسیژن‌ساز و هشت دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید برای استان خریداری شده است.
کد خبر: ۹۹۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 06 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «بهمن روشنی» افزود: هم اکنون شمار دستگاه های سی تی اسکن استان به ۲۴ دستگاه رسیده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تمام شهرستان های استان بجز گیلانغرب دارای دستگاه سی تی اسکن هستند و خرید سی تی اسکن برای این شهرستان هم در دستور کار قرار دارد.

به گفته او همچنین خرید یک دستگاه سی تی آنژیوگرافی پیشرفته قلب (۲۵۶ اسلایس) برای بیمارستان امام علی (ع) هم در دستور کار قرار دارد.

انجام صدها هزار تست کرونا در چهار مرکز درمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با اشاره به توسعه مراکز انجام تست کرونا در استان گفت: همسو با مراکز بهداشت که اقدام به گرفتن تست کرونا کرده اند، در حوزه درمان هم چهار آزمایشگاه تشخیصی در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی، کلینیک بوستان، آزمایشگاه مرکزی و بیمارستان امام حسین (ع) راه اندازی کردیم که در ۱.۵ سال اخیر کمک خوبی برای شناسایی مبتلایان محسوب شده است.

وی عنوان کرد: فقط در آزمایشگاه مرکزی کرمانشاه تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار تست کرونا انجام شده است.

بنابر اعلام کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه هم‌اکنون یک هزار و ۵۶۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و ۵۷ بیمار اینتوبه (لوله‌گذاری نای) هستند.

مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۲۳۳ نفر رسیده است.

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، از روز یکشنبه چهاردهم شهریور ماه شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، اسلام‌آبادغرب، صحنه، هرسین، کرمانشاه، جوانرود، کنگاور، سنقروکلیایی سرپل‌ذهاب، روانسر و قصرشیرین در وضعیت قرمز، شهرستان‌های دالاهو و ثلاث باباجانی هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.    

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار