دادستان کرمانشاه:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: ماهانه ۶۰۰ پرونده در این دادسرا به سازش ختم می‌شود.
کد خبر: ۹۹۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱ 05 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه، شهرام کرمی با اشاره به لزوم سازش در بیشتر پرونده‌های قضایی اظهار کرد: سازش یکی از کارآمدترین راه‌های حل اختلاف بین طرفین دعوا در پرونده‌های قضایی است.

وی افزود: در گذشته سنت پسندیده ورود بزرگان برای حل دعاوی در جامعه وجود داشته که این سنت به مرور زمان کمرنگ شده و باید دوباره آن را زنده و به جایگاهش رساند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه بیان کرد: در سال‌های اخیر در راستای اجرای سند طرح تحول قضایی مقوله سازش در پرونده‌ها با جدیت بیشتری پیگیری شده است.

کرمی افزود: بسیاری از پرونده‌هایی که هم اکنون به واسطه اختلافات مردم در دستگاه قضایی تشکیل شده قابل سازش بوده و از ابتدا نیازی به طرح آن به دستگاه قضایی نبوده است.

وی با بیان اینکه ماهانه به صورت میانگین سه هزار و ۵۰۰ پرونده به دادسرای شهرستان کرمانشاه وارد شده که بخش قابل توجهی از آن قابل سازش است، تصریح کرد: بر این اساس شعبه‌های سازش دادسرای این شهرستان به صورت میانگین ماهانه ۶۰۰ مورد از این پرونده‌ها را به سازش ختم می‌کنند.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه سالانه هفت هزار و ۲۰۰ پرونده در دادسرای شهرستان کرمانشاه به سازش کشیده می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار