مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیش از ۹۰ درصد خدمات بیمه سلامت این استان به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۹۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳ 05 September 2021

امید قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به آغاز به کار سازمان بیمه سلامت ایران با عنوان سازمان بیمه خدمات درمانی از آبان ماه سال ۱۳۷۴ اظهار کرد: بیمه سلامت استان کرمانشاه با ۱٠۸ نیروی خود به جمعیتی بیش از یک میلیون و یک صد هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت استان کرمانشاه شامل ۶ صندوق بیمه‌ای است، افزود: این صندوق‌ها شامل صندوق کارکنان دولت، بیمه سلامت همگانی برای افرادی که هیچ گونه پوشش بیمه‌ای نداشته و صندوق ایرانیان یا خویش فرما است که فرد با پرداخت مبلغی مشخص دفترچه سلامت با اعتبار یک ساله را دریافت کرده و از خدمات بخش دولتی و خصوصی درمانی طرف قرارداد می‌تواند استفاده کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: صندوق سایر اقشار برای طلاب، روحانیون، خانواده معظم شهدا و دانشجویان بوده و صندوق روستاییان و عشایر بیش از ۹۴٠ هزار نفر از جامعه روستایی و عشایری را زیر پوشش قرار داده و دفترچه رایگان بیمه سلامت برای آن‌ها صادر کرده است.

قادری با اشاره به صندوق نظام ارجاع یک بیمه سلامت گفت: این صندوق بیمه‌ای ویژه مددجویان شهری کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی افزود: ۹۱۷ مرکز درمانی که شامل مطب‌های پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز فیزیوتراپی، بیمارستان‌ها و مطب‌های دندانپزشکی است، با بیمه سلامت استان کرمانشاه قرارداد داشته و به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به خدمات الکترونیکی گفت: بیش از ۹٠ درصد خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی انجام شده که از جمله آن می‌توان به پرداخت‌های الکترونیکی، تبادل اسناد بیمارستانی و خصوصی، و تمدید الکترونیکی دفترچه‌های بیمه اشاره کرد.

قادری بیان کرد: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات مردم بوده و شهروندان علاوه بر آن می‌توانند با شماره تلفن ۳۷۲۴۱۸۴۹ تماس حاصل کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار