مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: با همکاری خیران و نمازگزاران مساجد استان، ۴۰۸ زندانی طی ۱۰ ماه گذشته از زندان‌های این استان آزاد شده‌اند.
کد خبر: ۹۹۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲ 03 September 2021

به گزارش تابناک رضوی، سعید سرباز جانفدا با بیان این مطلب افزود: این آزادی ها با اجرای ۱۰ مرحله از طرح "نذر هشتم" انجام شده و اکنون با حمایت محمد مهدی حاج محمدی، ریاست سازمان زندانها نذر هشتم به طرحی کشوری تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در هشتم هر ماه به نیت امام رضا(ع) هشت نفر و یا تعداد بیشتری از زندانیان معسر با کمک خیرین و نمازگزاران یک مسجد آزاد می‌شوند و یا از همین تعداد از خانواده زندانیان دلجویی شده و به آنان کمک رسانی می‌شود.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی مددجویان مشمول طرح را افراد معسر و ناتوان در پرداخت بدهی عنوان کرد و گفت: این زندانیان معسر جرایم موثری نداشته اند و در طی دوران حبس در برنامه های اصلاحی و تربیتی زندان نیز شرکت کرده و تشخیص بر این بوده که تحمل حبس برای آنها دیگر جایز نیست از این رو با کمک خیرین و هماهنگی اداره امور مساجد این افراد گزینش شده و در روند آزادی قرار می‌گیرند.

سرباز جانفدا افزود: طی تفاهمنامه با امور مساجد خراسان بزرگ، طرح نذر هشتم دارای سه مرحله است که مرحله نخست آن شامل تامین مبلغ و روحانی برای ارشاد و هدایت مددجویان در زندانها آغاز شده و هم اکنون این طرح در حال اجراست.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم با کمک خیرین مساجد، آزادی این زندانیان معسر اتفاق می‌افتد و مرحله سوم نیز زیر پوشش گرفتن خانواده های مددجویان و خود زندانی مددجو پس از آزادی است که این قسمت نیز با همراهی مساجد و روحانی محل انجام می‌شود و تا تامین معیشت و تامین و تثیبت اشتغال مددجو ادامه خواهد یافت.

۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی چناران در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار