تابناک: فردي كه بصورت اينترنتي اقدام به سرقت از حساب يكي از شهروندان كرده و با مبالغ سرقتي شهريه داشگاه خود را پرداخت كرده بود توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
کد خبر: ۹۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ 22 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي فرماندهي انتظامي استان اصفهان، رييس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان اصفهان با اعلام اين خبر اظهار كرد: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه مبلغي بصورت اينترنتي از حساب وي برداشت شده است بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي افزود: با بررسی‌ها و انجام اقدامات تخصصي در فضاي مجازي و جمع آوري سرنخ‌هایی در اين زمينه سرانجام متهم كه از دوستان شاكي بود، شناسايي و دستگير شد.

وي افزود: متهم در مواجه با مدارك و مستندات اين پليس صراحتا به بزه انتسابي اقرار و عنوان كرد با توجه به اعتماد شاكي و دراختيار گذاشتن اطلاعات حساب بانکی‌اش در فرصتي ديگر موقع انتخاب واحد دانشگاه به صورت اينترنتي شهريه دانشگاهم را از حساب او پرداخت كردم.

رييس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان اصفهان به شهروندان توصيه كرد: كارت بانكي خود را در اختيارديگران قرار ندهيد و در صورت قرار دادن كارت خود در اختيار اقوام و آشنايان و يا هر شخص ديگر، سریعا رمز اول و دوم آن را تغيير دهيد.

مرتضوي اضافه كرد: سامانه پيامكي تراكنش‌هاي بانكي را فعال كنيد تا در صورت برداشت‌هاي احتمالي سريعا از آن مطلع شده و اقدامات لازم از جمله مسدود سازي حساب بانكي خود را انجام دهيد، هم‌چنين از يك رمز براي حساب هاي مختلف بانكي استفاده نكنيد و موجودي حساب خود را با نگه داشتن رسيدهاي بانكي (تراکنش‌ها) به طور مرتب كنترل و حسابرسي كنيد و هرگونه مغايرت را به بانك اطلاع دهيد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار