استاندار کرمانشاه از افزایش بستری های کرونا در استان به ۱۴۰۰ نفر به عنوان یک رکورد نگران کننده یاد کرد و افزود: اگر مردم همکاری نکنند، استان خسارت سنگینی متحمل خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 25 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا هوشنگ بازوند در آیین تجلیل از پزشکان نمونه استان که امروز (سوم شهریور) در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به وخامت اوضاع کرونا در استان گفت: امروز تعداد بستری های استان به ۱۴۰۰ نفر رسیده که یک رکورد نگران کننده در طول ۱۹ ماه شیوع کرونا محسوب می شود.

وی افزود: امروز شرایط واقعا سختی داریم و مردم باید این شرایط را درک کرده و بیش از پیش رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

بازوند گفت: واقعیت این است که داریم به شرایط "حاد" می رسیم، اما هنوز برخی متوجه این خطر نشده و رعایت پروتکل ها را جدی نمی گیرند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: تنها روز گذشته ۷۰۹ نفر در کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و باید بدانیم اینها اتها یک عدد نیستند، اینها سرمایه های یک کشور و عزیزان ما هستند که قربانی می شوند.

وی افزود: در این شرایط سخت همه باید جدیت بالایی در رعایت پروتکل ها داشته باشیم و با بهانه هایی مثل زدن واکسن و ... از زدن ماسک امتناع نکنیم.

بازوند گفت: انواع واکسن تنها مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش می دهند و امکان ابتلا به بیماری همچنان وجود دارد، بنابراین همه افراد باید از ماسک استفاده کرده و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم باید خسارت سنگینی در استان پرداخت کنیم، افزود: از رسانه ها و صدا و سیما می خواهم بطور ویژه در بحث رعایت پروتکل ها اطلاع رسانی کنند.

وی در ادامه با تقدیر از جامعه پزشکان و کادر بهداشت و درمان گفت: پزشکان همواره در طول تاریخ فداکاری های بسیاری داشته اند، اما در دهه های گذشته در دو برهه جنگ تحمیلی و شیوع بیماری کرونا فداکاری و رشادت های آنها بیش از پیش برهمگان عیان شد.

وی افزود: پزشکان امروز با فداکاری بسیار ایران را همچون فرزند خود در آغوش گرفته و تمام تلاش خود را برای سلامت آن بکار می گیرند.

بازوند با قدردانی از فداکاری پزشکان و کادر بهداشت و درمان استان گفت: این فداکاری ها و تلاش ها امروز خود را در آمار بستری ها و فوتی ها نشان می دهد و خوشبختانه میانگین فوتی های کرونا در استان علی رغم بستری های بسیار نسبت به میانگین کشوری پایین تر است که جای تقدیر دارد.

وی افزود: این فداکاری پزشکان قطعا در تاریخ کشور برای همیشه ماندگار خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار