نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، «عیسی زارع‌پور» را گزینه مناسبی برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: زارع‌پور برای اداره این وزارتخانه مهم و زیربنایی برنامه دارد.
کد خبر: ۹۸۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ 23 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «آرش لهونی»، افزود: آقای زارع‌پور با برنامه هایی که ارائه داده و همچنین با تخصص و تجربه ای که دارد می تواند به رشد و توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور کمک کند.

وی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را از وزارت‌خانه‌های زیربنایی و مهم دانست و گفت: دانش، تخصص و تجربه برای تصدی این وزارت‌خانه بسیار مهم است که رییس‌جمهوری گزینه خوبی را به مجلس معرفی کردند و زارع پور این ویژگی ها را دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز موضوع آنتن‌دهی شبکه‌های تلفن همراه و دسترسی و سرعت اینترنت یکی از چالش‌های مناطق کم‌برخوردار است گفت: استفاده از زیرساخت‌های فناوری و ارتباطی باید برای همه مردم در دوردست‌ترین نقاط کشور مهیا شود که در برنامه های آقای زارع‌پور این موضوع به چشم می خورد و ایشان قول رفع مشکلات زیرساختی این مناطق را داده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزینه پیشنهادی وزارت‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات اهل استان کرمانشاه و آشنایی کامل به مناطق کمتربرخوردار را دارد و در این منطقه تحصیل کرده است و از این رو کاملا به مشکلات مناطق کم‌برخوردار آشنایی دارد و برای رفع این مشکلات تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، «عیسی زارع‌پور» معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه که به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم معرفی شده، متولد سال ۱۳۵۹ در شهرستان اسلام اباد غرب استان کرمانشاه است.

وی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم‌افزار را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و دکتری علوم و مهندسی کامپیوتر خود را از دانشگاه نیوساوث ولز استرالیا دریافت کرده است. ضمن اینکه وی دارای مدرک پسا دکتری از دانشگاه‌های نیوساوت ولز استرالیا و صنعتی شریف است.

وزیر پیشنهادی ارتباطات از سال ۱۳۹۶ عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران است.

یکی از طرح‌های پژوهشی زارع پور به عنوان برترین طرح IT دانشجویی در استرالیا شناخته شده و پایان‌نامه مقطع دکترای وی نیز به عنوان یکی از دو پایان‌نامه برتر دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه نیوساوت ولز شناخته شده است.

از جمله سوابق اجرایی عیسی زارع‌پور می‌توان به بنیان‌گذاری و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ به عنوان اولین نهاد حاکمیتی فعال و سیاست‌گذار در حوزه فضای مجازی اشاره کرد.

وی اسفند ۹۸ و در دولت دوازدهم جانشین حمید شهریاری در سمت رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه شد.

عیسی زارع‌پور در قوه‌قضائیه تلاش کرد تا با توجه سند هوشمندسازی قوه‌قضائیه که توسط رئیس قوه قضائیه در آن زمان (ابراهیم رئیسی) بر آن تاکید شده بود، هوشمندسازی خدمات این قوه را در دستور کار خود قرار دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار