معاون صنایع دستی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای راه اندازی دبیرخانه سه شهر و یک روستای ثبت ملی شده کرمانشاه خبرداد.
کد خبر: ۹۸۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ 21 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حسین ویسی بااشاره به ثبت ملی شدن چند شهر و روستای استان در حوزه صنایع دستی، اظهار کرد: طی سالهای گذشته هرسین به عنوان شهر ملی گلیم، دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور، نودشه به عنوان شهر ملی گیوه و روستای فش به عنوان دهکده ملی سازهای سنتی ثبت ملی شده اند.

وی تصریح کرد: پس از ثبت ملی شدن این شهرها برنامه ریزی هایی برای راه اندازی دبیرخانه آنها صورت گرفت، اما متاسفانه به مرحله اجرایی نرسیدند که در نظر داریم آن را عملیاتی کنیم.

معاون صنایع دستی استان درخصوص اهداف راه اندازی این دبیرخانه ها هم گفت: برنامه ریزی برای آموزش، توسعه و ترویج این رشته ها، شناسایی و ساماندهی تعداد کارگاه و هنرمندان صنعتگر فعال در این رشته ها و معرفی قابلیت ها و توانمندی هایشان، فراهم کردن بسترهای ثبت بین المللی آنها و ... از اهداف مهم راه اندازی این دبیرخانه ها به شمار می رود.

وی با بیان اینکه صنایع دستی کرمانشاه با توجه به قدمت و پیشینه آن جای توجه بیشتری دارد، اظهار کرد: درکنار مقوله آموزش که روی آن تمرکز کرده ایم، در بحث بسته بندی، بازاریابی و فروش، برندسازی و تجارت الکترونیک، کلیپ های تبلیغاتی و نمایشگاه ها و ... هم باید اقدامات مهمی برای صنایع دستی استان در دستور کار قرار گیرد.

ویسی افزود: درصورتی که در این حوزه ها بتوانیم کارهایی را در استان انجام دهیم، علاقمندان به حوزه صنایع دستی نیز افزایش خواهد یافت.

وی یکی از ملزومات توسعه و حفظ رشته های صنایع دستی در استان را ایجاد زنجیره های ارزش دانست و گفت: براین اساس از سال گذشته کارهایی را برای ایجاد ۱۳ زنجیره ارزش برای ۶۰ رشته صنایع دستی در استان اغاز کرده ایم و تسهیلاتی را نیز برای تکمیل زنجیره های ارزش ارائه می دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار