مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از آماده باش ویژه مرکز انتقال خون استان در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و از عزاداران حسینی خواست نذر خون را به این دو روز محدود نکنند.
کد خبر: ۹۸۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹ 17 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر پژمان صالحی فر با اشاره به شروع طرح "نذر خون" از ابتدای محرم، گفت: این طرح مبارک هرساله از ابتدای محرم تا پایان صفر در کشور اجرایی می‌شود و افرادی که نذر خون دارند طی این مدت برای اهدای خون مراجعه می کنند.

وی افزود: امسال هم این طرح از ابتدای محرم شروع شده و در روزهای تاسوعا و عاشورا بصورت ویژه اجرایی خواهد شد.

صالحی فر به جلسات هماهنگی با تبلیغات اسلامی استان در روزهای پیش از شروع محرم اشاره کرد و افزود: طی هماهنگی به عمل آمده مقرر شد هیات ها درفواصل مختلف مراجعه داشته باشند که در چند روز ابتدای محرم گروه هایی از هیات های مذهبی برای اهدا خون مراجعه کردند.

صالحی فر گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا هم مرکز انتقال خون بصورت ویژه از ساعت 7:30 صبح تا 20 شب آماده باش بوده و پذیرای عزاداران حسینی خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه اظهار کرد: در دو روز اخیر با شروع تعطیلات کرونایی، تعداد مراجعان به یک سوم کاهش پیدا کرده و امیدواریم در روزهای تاسوعا و عاشورا این کمبود مراجعات جبران شود.

صالحی فر گفت: برای روزهای تاسوعا و عاشورا نیروهایی از بسیج و هلال احمر هم به کمک خواهند آمد و در صورت ازدحام اسامی افراد و شماره تماس آنها یادداشت شده و در روزهای آینده از آنها برای اهدای خون دعوت می شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: نیاز به خون همیشگی است و امکان ذخیره سازی طولانی مدت واحدهای خونی وجود ندارد، بنابراین از تمام عزاداران در خواست داریم در طول ماه محرم و صفر و حتی در طول سال برای اهدای خون مراجعه داشته باشند و اصرار بر اهدای خون در یک یا دو روز مشخص نداشته باشند.

صالحی فر گفت: مراکز درمانی استان روزانه به 200 واحد خون احتیاج دارند و نمی توان بیماران را منتظر خون گذاشت و نیاز است که روزانه و بصورت مستمر اهدای خون داشته باشیم.

این مسئول گفت: در همین راستا از عزاداران می خواهیم اهدای خون را به دو روز تاسوعا و عاشورا محدود نکرده و در تمام روزهای سال اهدای خون داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار