مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛
سرهنگ «آسمند» از اجرای طرح‌های کسر خدمت سربازی ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از طریق انجام پروژه‌های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۹۸۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱ 17 August 2021
به گزارس تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یاسوج، از اجرای طرح‌های کسر خدمت سربازی نخبگان و محققان وظیفه در این استان خبر داد و اظهار داشت: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند با انجام طرح‌ها و پژوه‌های پژوهشی و تحقیقاتی از مزیت کسر خدمت سربازی بهره‌مند شوند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان تا هشت ماه بعد از فراغت از تحصیل مجاز به گرفتن پروژه کسر خدمت هستند، افزود: پژوهش‌های انجام شده بعد از دفاع و تأیید به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.
آسمند با اشاره به اینکه انجام دو طرح پژوهشی موازی و همزمان ممنوع است و عنوان موضوع پژوهش باید با رشته تحصیلی مطابقت داشته باشد، گفت: میزان کسری خدمت بر اساس کیفیت طرح و پس از اتمام طرح، در جلسه دفاع مشخص خواهد شد. سربازان در حین خدمت مجاز به استفاده از کسر خدمت سربازی نیستند، ضمن اینکه فارغ‌التحصیلانی که کمتر از پنج ماه به اعزام آنها باقی مانده باشد، نمی‌توانند از مزایای کسری خدمت بهره‌مند شوند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رشته‌های مورد پذیرش برای انجام طرح‌های کسر خدمت سربازی شامل زبان و ادبیات فارسی، مترجمی زبان انگلیسی، عربی، فرانسه، روسی، آلمانی و ...، تاریخ، جغرافیا، علوم سیاسی، فلسفه، حقوق، جامعه‌شناسی، مهندسی فناوری اطلاعات، علوم اجتماعی، مطالعات فرهنگی،  هنرهای نمایشی و سینما، هنرهای تصویری و طراحی، هنرهای تجسمی، موسیقی، کتابداری و مهندسی کامپیوتر (گرایش نرم‌افزار) است.
آسمند با بیان اینکه محور کلی طرح‌ها و پروژه‌های کسر خدمت سربازی «دفاع مقدس» است، ابراز کرد: ترجمه مقالات و کتب دفاع مقدس به زبان‌های انگلیسی، عربی و ...، تدوین مقالات علمی-پژوهشی دفاع مقدس، تاریخ دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، تدوین کتب دفاع مقدس، تولید محتوا برای فضای مجازی و تولید فیلم‌های کوتاه و مستند، تئاتر، نمایش و ... از جمله طرح‌ها و پروژه‌هایی است که نخبگان و محققان وظیفه می‌توانند با انجام آنها از مزایای کسر خدمت سربازی بهره‌مند شوند.
وی متذکر شد: دانشجویان و دانش‌آموختگان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند پس از انجام طرح‌های تحقیقاتی منطبق با اولویت‌های پژوهشی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، از کسری خدمت 1-9 ماه متناسب با کیفیت طرح انجام شده بهره‌مند گردند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌مندی از مزیت کسر خدمت سربازی به نشانی یاسوج، خیابان شاهد 11، پلاک 8، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیریت تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های  دفاع مقدس مراجعه کرده و یا با شماره 07433338526 تماس بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار