مسئول نمایندگی در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: استکبار جهانی همچنان از روحیه ایثار و شهادت‌طلبی ملت ایران در هراس و واهمه است، چراکه تقویت این روحیه معادلات آنها را همیشه به هم می‌زند.
کد خبر: ۹۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 21 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام نجات فیاضی صبح امروز در یادواره شهدای حوزه مقاومت بسیج امام محمد باقر (ع) که همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) در امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در این 36 سال با درس تاریخی که ملت ایران به همه مستکبران و مستبدان روزگار داده است آنها به معنای واقعی متوجه جایگاه والای انقلاب اسلامی و روحیه ایثارگری و ایستادگی این ملت شدند و هرگز نمی‌خواهند که با ملتی فداکار با روحیه ایمانی و اعتقادی مقابله کرده و یا به جنگ و ستیز بپردازند.

وی با بیان اینکه حفظ این روحیه می‌تواند عامل اصلی بقای دستاوردهای و ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی باشد، گفت: این فرهنگ اصیل که برگرفته از فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی است انقلاب اسلامی را در این 36 سال از همه توطئه‌ها و ترفندها نجات داده و در برابر اندیشه‌های انحرافی بیمه کرده است.

مسئول نمایندگی در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: استکبار جهانی به دنبال محو کردن مسیر حقانیت و از بین روحیه ایثار و شهادت و جانفشانی در راه ارزش‌ها و مبانی دینی است ولی در همه سنگرها و در برابر روحیه استقامت این ملت شکست خورده و نتوانسته است دوام بیاورد.

فیاضی عامل بقای اسلام و همه سرمایه‌های معنوی را توجه به فرهنگ ایثار و شهادت توصیف کرد و گفت: این فرهنگ متعالی که برگرفته از اندیشه آرمانی عاشورا و کربلا است همچنان اسباب پیروزی و رمز موفقیت ملت ایران در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف خواهد بود.

این مسئول نیاز جامعه امروز را به گسترش این فرهنگ به ویژه انتقال مفاهیم ارزشی به نسل‌های آینده را بیان کرد و یادآور شد: هفته دفاع مقدس فرصت و بستری مناسب است تا بتوانیم سرمایه‌های معنوی هشت سال دفاع مقدس را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

وی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس در مقابل همه سرمایه‌های مادی و ظاهری دشمنان و پشتیبانی جبهه خون‌خوار استکبار ملت رشید ایران به ویژه جوانان برومند آن دست به حرکتی بی‌نظیر و تاریخی زدند تا با رمز ایمان، ‌ولایت‌مداری و تقویت روحیه ایثار و شهادت‌طلبی دشمن را زمین‌گیر کرده و زمینه عزت و عظمت روزافزون نظام اسلام را فراهم کردند.

فیاضی با تسلیت شهادت امام پنجم شیعیان امام محمد باقر (ع) گفت: سلوک و سیره امام محمد باقر (ع) که از این معصوم به عنوان شکافنده علم یاد می‌شود بسیار بالا بوده به طوری که آن حضرت با تربیت شاگردان بسیار زیاد حرکت علمی را آغاز کرد که امام جعفر صادق (ع) آن را به نقطه اعلا رساند.

وی حقیقت مکتب اسلام را حقیت علم، دیانت و اعتلای معنویت همراه با آگاهی و بصیرت اعلام کرد و افزود: امروز نیز جامعه‌ای می‌تواند زنده و بالنده به حیات خود ادامه دهد که مسلط به علم، آگاهی و بصیرت باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار