تابناک- امام جمعه بندرعباس گفت: فقر و بیکاری در استان هرمزگان اسفناک است و زیبنده استان هرمزگان نیست از این رو باید برای از بین بردن آن تلاش شود.
کد خبر: ۹۸۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳ 10 August 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس علی اوسط هاشمی معاون وزیرکار و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای در سفری به بندرعباس با حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار کرد.


وی در این دیدار گفت: استان هرمزگان در فقر جایگاه سوم و در بیکاری جایگاه چهارم کشور را طبق آمار مرکز پژوهش های مجلس دارد و این موضوع به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.


وی افزود: استان هرمزگان به لحاظ ظرفیت های موجودش موجود در صنعت و معدن که البته ظرفیت هایش در حوزه معادن هنوز نقد نشده است بسیار سرآمد است و من گمانم بر این است ما حتی از استان کرمان هم از لحاظ معدنی قوی تر هستیم.

 

عبادی زاده بیان کرد: ما در بخش مهارت افزایی آن هم مهارت های متناسب با ظرفیت های استان در دریا،پالایشگاه ؛صنعت گردشگری ،تجارت و ... متاسفانه خوب عمل نکرده ایم و وضعیت نیروهای مقیم در استان در بخش صنایع خیلی اسفناک است و متاسفانه صنایع نتوانسته اند خلا ما را در استان پر کنند.

 

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: از طرفی رشته های هم که دراستان است ؛ متناسب با نیازهای استان نیست و باید رشته های مورد نیاز استان در دانشگاه ها راه اندازی شود.

 

عبادی زاده اضافه کرد: خواهشی که از جنابعالی دارم این است که گستره فنی و حرفه‌ای بیش از این برای آموزش نیروهای استان به کار گرفته شود تا وضعیت بیکاری در استان سر و سامان یابد و آمار بیکاران که روز به روز افزایش پیدا می کند از بین رود چرا که این موضوع زیبنده استان نیست و اسف ناک است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار