مدیرکل زندان های ایلام؛
مدیرکل زندان های ایلام گفت: رسانه ها و خبرنگاران چشم های بیدار جامعه هستند و شهید صارمی خبرنگار ایرنا مصداق عینی از یک خبرنگار صادق و پرتلاش در عرصه اطلاع رسانی است.
کد خبر: ۹۸۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴ 08 August 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجید احسانی  در نشست با اصحاب رسانه استان به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: رسالت خبرنگاری بسیار پراهمیتی است که با ارائه اخبار صادقانه و اطلاع رسانی دقیق آگاهی بخشی را با آرامش به جامعه انتقال می دهند و در کنار آن نیز مطالبه گری را در راستای احقاق حقوق مردم با جدیت تمام دنبال می کنند.

وی افزود: انعکاس خدمات، ارائه کاستی ها و مشکلات و اطلاع رسانی دقیق از ویژگی های خبرنگاران بعنوان یک رسالت بزرگ بوده که مطبوعات و خبرنگاران استان ایلام در این مسیر گام های بزرگی برداشته اند و تلاش های آنها قابل تقدیر و توجه است.

مدیرکل زندان های ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره دو خبرنگار فقید استان سامی شهبازی و پژمان مهدوی فر تاکید کرد: این دو خبرنگار انسان های اخلاق مدار و منصفی بودند که در مسیر اطلاع رسانی و انعکاس کاستی ها و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش های مضاعف داشتند که در این روز بعنوان روز خبرنگار یاد و خاطره شان را گرامی می داریم.

احسانی یادآور شد: استان ایلام بواسطه ۸ سال دفاع مقدس و پایداری از مرزها و ارزش های والای انقلاب بر گردن همه حق دارند و خدمت کردن در این استان شهیدپرور یک فرصت و نعمت الهی است و مردمان این دیار علیرغم گلوله باران شهرها و روستاهای استان تا پای جان ایستادند و هیچ وقت خاک کشور را ترک نکردند و نقش بی بدیلی در دفاع مقدس و پیروزی در جنگ تحمیلی داشتند.

مدیرکل اداره کل زندان های ایلام در ادامه به خدمات انجام شده در زندان های استان پرداخت و گفت: با تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی، نظارتی، سیاسی و قضایی پس از ۱۹ سال فاز اول زندان مرکزی ایلام به بهره برداری رسید و شرایط زیست محیطی، امنیتی و نارضایتی مردم از وجود زندان در داخل و ساختار شهری باعث عزم راسخ مسئولین برای تسریع در افتتاح این مرکز شد.

وی با ذکر اینکه زندان مرکزی جدید از بهترین امکانات و فضای مناسب برخوردار است، افزود: ایجاد سوله های اشتغال، فعالیت های ورزشی، زورخانه و همچنین ایجاد دادرسی الکترونیکی در راستای تسهیل در مراجعه و خدمات رسانی به مردم و زندانیان از دیگر کارهای انجام شده می باشد.

احسانی اضافه کرد: استان ایلام در زمینه دادرسی الکترونیکی جز استان های برتر کشور است و خواستار فرهنگ سازی مناسب برای ارتباط مردم با زندانیان و کاهش ترددها شد.

وی افزود: در این راستا دفتر خدمات قضایی در زندان های استان ایجاد شده و تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه ها برمردم بکار خواهیم بست.

احسانی اشتغال زندانیان در زندان و حتی پس از آزادی را یک رویکرد اصلی دانست و گفت: در حوزه اشتغال زایی زمینه اشتغال مولد زندانیان فراهم شده و تفاهم نامه هایی با بخش هایی همچون: فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و صمت استان ایلام منعقد کرده ایم تا زمینه اشتغال برای بازآموزی و پیشگیری از گرایش به تخلفات زندانیان پس از آزادی فراهم شود.

احسانی بیان کرد: کارگاه های متنوع در زندان برای اشتغال و اوقات فراغت زندانیان فراهم شده تا ضمن کارآموزی و کسب درآمد حرفه ای را نیز فرا گیرند و تحقق ۸۰ درصدی اشتغال زندانیان از برنامه های پیش بینی شده سازمان زندان های کشور است.

وی توجه و حمایت از خانواده های زندانیان را یکی دیگر از برنامه های اجرا شده دانست و تاکید کرد: در راستای پشتیبانی از خانواده های زندانیان بیش از ۲ هزار بسته معیشتی توزیع شده و حضور و دلجویی در بین این خانواده ها بصورت هفتگی و ماهیانه اجرا می شود.

آزادی ۱۸۰ زندانی جرائم غیر عمد و مالی، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در مناسبت های مختلف، اجرای واکسینه کردن زندانیان در بحث کرونا و ۹۰۰ مورد ویزیت تخصصی پزشکی زندانیان با کمک گروهای جهادی از دیگر مواردی بود که مدیر کل زندان های استان ایلام به آنها اشاره کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار