مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: 800 بیمار در سطح استان کرمانشاه در طرح بیمه درمان اعتیاد ثبت نام کرده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.
کد خبر: ۹۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 21 September 2015
دکتر امید قادری اظهار کرد: ثبت نام و پذیرش بیماران در این طرح از خرداد ماه سال جاری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیماران داوطلب استان در نخستین فرصت برای ثبت نام در این طرح اقدام کنند اظهار کرد: داوطلبان با مراجعه به مراکز دولتی متادون درمانی می توانند در این طرح درمانی ثبت نام کنند.

قادری با تاکید براینکه براساس انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، برای درمان بیماران معتاد سهمیه ای خاص در نظر گرفته شده ادامه داد: پنج مرکز متادون درمانی در شهر کرمانشاه برای بیمه درمان اعتیاد با بیمه سلامت قرارداد بسته اند.

به گفته وی، بیماران داوطلب با داشتن هرنوع دفترچه درمانی می توانند با مراجعه به مراکز متادون درمانی در این طرح ثبت نام کنند و برای کمپ ها در این طرح سهمیه ای در نظر گرفته نشده است.

سه فرصت برای ترک اعتیاد

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه از وجود سه فرصت شش ماهه برای ترک اعتیاد در بیمه درمان اعتیاد خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست، 95 درصد در شش ماهه دوم 75 درصد و در شش ماهه سوم 50 درصد از هزینه های درمانی توسط دولت و بیمه سلامت پرداخت می شود.

قادری تصریح کرد: این طرح همچنین کارتن خواب ها، افراد تنگ دست و افرادی که اعتیاد خود را یک نوع بیماری می دانند تحت پوشش قرار می دهد.

ایجاد مرکز بستری معتادان در بیمارستان فارابی

قادری اظهار کرد: درمان سرپایی معتادان در مراکز درمانی در سطح استان انجام می شود و برای بستری کردن این بیماران اقدام به انعقاد قرارداد با ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون با همکاری دانشگاه درصدد تجهیز مرکز بستری معتادان در بیمارستان فارابی هستیم و در زمینه اعتبار مشکلی وجود ندارد و همه شرایط برای ترک اعتیاد در این دولت فراهم است.

قادری یادآور شد، اجرای چنین طرحی برای نخستین بار است که توسط دولت تدبیر و امید برگزار می شود و در دولت های گذشته خدمات بیمه ای برای درمان اعتیاد وجود نداشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار