مدیر جهاد کشاورزی پاوه گفت: سرمای بهاره و خشکسالی در سال زراعی ۹۴-۹۳ منجر به کاهش ۵۰ درصدی برداشت گردو از سطح باغات شهرستان پاوه شده است.
کد خبر: ۹۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 21 September 2015
اردشیر صفیعی با اشاره به اینکه به مدت یک ماه برداشت گردو در این شهرستان ادامه دارد، اظهار داشت: از اواسط شهریور ماه برداشت گردو در این شهرستان از سطح زیر کشت یک هزار و 220 هکتار باغ گردوی بارور آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی پاوه با بیان اینکه در شرایط نرمال از هر هکتار انتظار برداشت 1.5 تن گردو می‌رود، افزود: در مجموع برداشت گردو از باغات این شهرستان در شرایط مذکور یک هزار و 830 تن است که با خشکسالی و سرمازدگی بهاره برداشت این محصول به نصف کاهش یافته است.

صفیعی با اشاره به صادرات گردوی شهرستان پاوه گفت: سال گذشته که باغداران شهرستان با مشکل سرمازدگی مواجه نبودند محصول خود را به استان‌های شمالی و تهران و همچنین به اقلیم کردستان عراق صادر کرده‌اند.

وی با اشاره به برداشت انار در شهرستان پاوه افزود: این شهرستان دارای 503 هکتار باغ انار بارور از مجموع 603 هکتار باغ انار است و مابقی باغات نیز به صورت نهال و غیر بارور هستند که از نیمه مهر ماه تا اواخر آبان ن ماه برداشت این محصول ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی پاوه میزان برداشت انار ر در شرایط نرمال را 6.5 تن در هر هکتار اعلام و بیان کرد: در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات از جمله خشکسالی و سرمازدگی بهاره انتظار برداشت سه تن انار از سطح باغات این شهرستان است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار