سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران گفت: توقع مردم از کشتی ایران بالاتر از نتایجی بود که در رقابت های المپیک گرفتیم.  
کد خبر: ۹۸۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷ 07 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدحسن محبی درخصوص عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت های المپیک توکیو، اظهارکرد: توقع مردم از کشتی ایران بالاتر از نتیجه ای بود که در المپیک گرفته شد، با این وجود کادر فنی و ملی پوشان هرچه در توان داشتند را انجام دادند.

وی تصریح کرد: شکی نیست که طی چندسال اخیر کارهای زیادی در کشتی آزاد کشورمان شده و ملی پوشان هم بی نهایت زحمت کشیدند و در المپیک هم هرآنچه را که کِشته بودند، درو کردند.

ملی پوش سالهای دور کشتی ایران افزود: با این حال، آمریکا و روسیه که رقبای دیرین کشتی ایران محسوب می شوند، اکنون در المپیک پنج تا شش مدال می گیرند و سهم ما تنها دو مدال آن هم یک نقره و یک برنز است.

وی در ادامه به یکی از نقاط ضعف ملی پوشان کشتی آزاد ایران در رقابت های المپیک اشاره کرد و گفت: تا چند دهه پیش کشتی گیران ایرانی اوزان ۷۴ به بالا در رقابت های بین المللی تا دقیقه سوم خوب کشتی می گرفتند، اما از این دقایق به بعد، کم می آورند و استقامت خود را از دست می دادند و دنیا هم متوجه این ضعف کشتی ایران شده بود.

محبی افزود: در رقابت های المپیک شاهد همان داستان حتی در وزن ۶۵ کیلوگرم هم بودیم و کشتی گیران ما تا دقیقه سه خوب بودند، اما از این دقیقه به بعد توان چندانی برای ادامه کشتی نداشتند و در اصطلاح می بُریدند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران که در سال ۲۰۰۲ کشتی ایران را قهرمان جهان کرد در ادامه با بیان اینکه برای کم نیاوردن باید زحمت زیادی کشید، گفت: تا زمانی که کشتی گیران ما روزی هفت تا هشت ساعت کار نکنند و مربیان دلسوزی روی سرآنها نباشند، این کشتی راه به جایی نخواهد برد و کماکان تنها شاهد ظهور تک ستاره هایی همانند حسن یزدانی خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون فرد سالم و پای کاری است، اما باید سایرین هم همه پای کار بیایند، اضافه کرد: اگر سه ماه برای کشتی گیران اردو می گذارند، در این سه ماه باید روزی هشت ساعت از آنها کار بکشند و سرمربی هم مدام در کنار کشتی گیران باشد. درست همانند کاری که در کشتی آمریکا و روسیه می کنند.

محبی در ادامه به اوج گرفتن علاقه مردم کرمانشاه به کشتی اشاره کرد و گفت: در این چند روز واکنش هایی را از مردم درخصوص عملکرد تیم ملی کشتی آزاد دیدم که بسیار برایم خوشحال کننده بود که تا این میزان مردم به این رشته علاقمند شده اند.

وی  گفت: وقتی کسی در خیابان به من می گوید به خاطر شکست حسن یزدانی ۲۴ است که بیمار شده، این یعنی عشق به کشتی هنوز در خون مردمان کرمانشاه جاری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار