مدیرکل هواشناسی گلستان با اعلام تقویت جریانات گرم جنوبی در این استان، رسیدن دمای هوا به مرز ۴۵ درجه و کاهش رطوبت نسبی هوا نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی و زیستگاه‌های حیات وحش هشدار داد.
کد خبر: ۹۸۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 07 August 2021

به گزارش تابناک گلستان، نوربخش داداشی در این باره گفت : براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان در روزهای شنبه تا پنجشنبه صاف تا نیمه‌ابری همراه با استمرار هوای گرم است.

به گفته وی روند افزایش دمای گلستان به نحوی است که مردم استان در روزهای دوشنبه و سه شنبه گرمای افزون بر ۴۵ درجه را تجربه خواهند کرد.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: با توجه به خشک بودن عرصه‌های طبیعی و افزایش دمای هوا، احتمال وقوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و عرصه‌های طبیعی وجود دارد.

گرمای شدید هوا و کاهش نزولات آسمانی به همراه خشک شدن بخشی از چشمه سارها و آبشخورهای حیات وحش در مناطق کوهستانی و کم شدن منابع آبی در دشت های شمالی گلستان ، تامین آب شرب حیات وحش را با چالش جدی روبرو و طرفداران حیات وحش را نگران کرده است.

داداشی با اشاره به تاثیرات تغییر اقلیم در گلستان افزود: افزایش دما و روزهایی با گرمای طاقت فرسا، وزش باد شدید، گرد و خاک، افزایش باران سیل آسا و خشکسالی، از جمله نشانه های بروز این پدیده در استان است.

استان گلستان دارای ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار