تابناک مهمترین دغدغه های آموزش و پرورش را بررسی کرد
چند سالی است که وضعیت کمبود فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد به مرز بحران رسیده است ، بحرانی که همه دانش آموزان ، خانواده ها و سطح وسیعی از جامعه در این شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است .
کد خبر: ۹۸۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ 06 August 2021

چند سالی است که وضعیت کمبود فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد به مرز بحران رسیده است ، بحرانی که همه دانش آموزان ، خانواده ها و سطح وسیعی از جامعه در این شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است .
اگر در مرکز استان زندگی کنید بی شک یکی ازدغدغه های شما پیدا کردن محلی برای تحصیل دانش آموز است چرا که در یاسوج خصوصا مناطق حاشیه ای این شهر مهاجرت گسترده ، وضعیت را به مرز انفجار رسانده است این در حالی است که زیرساخت ها مطلقا جوابگو نیست که فضای مورد نیاز برای آموزش و پرورش هم از این قاعده مستثنی نیست و با انباشت کمبودهای سالانه و عدم ارائه راهکارهای مناسب و طولانی مدت ، اکنون و طی این سال ها ، در روزهایی که دغدغه دانش آموزان ، اولیا و از همه مهمتر فرهنگیان و مسئولین آموزش و پرورش ، باید مسائل کیفی بخشی آموزش باشد ، بیشتر وقت و ذهن درگیر حل مشکل فضای آموزشی است .
اخیرا و در نشست شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد ، مهمترین دستور کار بحث بحران فضای فیزیکی بود که در این نشست استاندار به صراحت از وجود و انباشت چنین مشکلی طی سال های متمادی ابراز تاسف و تعجب کرد و معتقد بود اگر مسئولین استان برنامه ای چند ساله را تنظیم می کردند اکنون این مشکل وجود نداشت و البته خواستار برنامه ریزی چند ساله از هم اکنون برای مدیریت وضع موجود و رفع مشکل شد .
اما در همین نشست مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد سه راهکار داد . دستور ویژه برای اتمام پروژه های نیمه کاره ، خرید اورژانسی 20 کانکس برای رفع مشکل فضا در سال تحصیلی و نهایتا استفاده از فضاهای بلا استفاده برخی دستگاه ها که البته این مباحث چند روز بعد در شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم تکرار شد و مجید احمدی فرماندار بویراحمد هم در این خصوص توضیحاتی داد.
فرماندار بویراحمد در حاشیه نشست شورای اموزش و پرورش این شهرستان در توضیح راهکار این شورا برای مدیریت مهمترین بحران آموزش و پرورش یعنی کمبود فضای فیزیکی به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : شهر یاسوج به عنوان مرکز شهرستان سالانه میزبان مهاجران زیادی است که برای ایجاد فضای آموزشی نیازمند ایجاد فضاهای جدید هستیم .
مجید احمدی با اشاره به جدی بودن مشکل فضای فیزیکی در بویراحمد ، افزود : حل این مشکل در بویراحمد نیازمند یک عزم جدی از طرف همه مسئولین استان و شهرستان است .
احمدی ادامه داد : با توجه به هزینه ها و زمان مورد نیاز برای رفع این مشکل اولا موضوع را در شورای اداری استان مطرح خواهیم کرد و ثانیا در خصوص رفع این مشکل نیازمند ورود همه دستگاه ها هستیم .
وی گفت : برخی دستگاه های شهرستان چنانچه ساختمان بدون استفاده دارند لازم است که برای در اختیار گذاشتن این فضا برای آموزش و پرورش همکاری کنند.
فرماندار بویراحمد اظهار داشت : در خصوص رفع فوری مشکل برای سال جدید برخی پیشنهاد تهیه کانکس را داده اند که این موضوع هم نیازمند اعتباراتی است و ما هم تلاش می کنیم که هر کاری در توان باشد را انجام دهیم .
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت : در بسیاری از استان ها چنین مشکلاتی را خیرین مرتفع می کنند اما متاسفانه در شهرستان بویراحمد خصوصا مرکز استان تاکنون مشارکت خیرین به گونه ای نبوده که بر این مشکل فائق آییم .
احمدی گفت : با توجه به احتمال حضوری بودن کلاس های درس در مهرماه ، همه دستگاه های شهرستان موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و برای رفع مشکل فضای فیزیکی مدارس هم ، همه مدیران شهرستان را به نشستی دعوت خواهیم کرد تا به سهم خود در رفع مشکلات کمبود فضای آموزشی همکاری کنند.
وی در پاسخ به این سوال که برخی دستگاه های خدمات به دلیل بدهی مدارس اقدام به قطع انشعاب می کنند هم گفت : در شورا به نمایندگان و مسئولین این دستگاه ها به صراحت اعلام کرده ایم که هیچ اقدامی را بدون اطلاع فرمانداری انجام ندهند .
وی افزود : متاسفانه این بدهی های مدارس به دستگاه های خدمات رسان محصول انباشت چندین سال بدهی پرداخت نشده است و سوال از این دستگاه ها این است که چرا اجازه داده اند این همه بدهی روی هم انباشت شود که حالا طی یک سال پرداخت ان برعهده مدیران فعلی باشد ؟!
احمدی گفت : بی شک اجازه ایجاد مشکل برای مدارس را نمی دهیم اما آموزش و پرورش هم باید برای پرداخت بدهی ها برنامه ریزی کند و طی یک برنامه زمانی مشخص اقدام به پرداخت بدهی ها نماید .
فرماندار بویراحمد ادامه داد : شاید یکی از دلایل افزایش هزینه مدارس به دستگاه های خدمات رسان مخصوصا آب و فاضلاب مربوط به عدم تفکیک کنتور آب سرایداری با مدارس است که در جلسه مصوب شد ، آب و فاضلاب کنتور مجانی در اختیار مدارس قرار دهد تا هزینه آب بهای مدارس از استفاده های شخصی جدا شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار