منتخب شورای شهر کرمانشاه گفت: تاکنون در رابطه با انتخاب شهردار بحثی صورت نگرفته و اصلا هنوز جلسه‌ای با اعضای منتخب شورای ششم نداشته‌ایم.
کد خبر: ۹۸۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ 05 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سید احسان احسانی گفت: آنچه به موفقیت شورای شهر جدید کمک می کند حمایت و همراهی مسئولین استان و شهرستان است.

این عضور شورای شهر کرمانشاه افزود: متاسفانه در چندین دوره حضور در شورای شهر کرمانشاه بیشتر مدیران دولتی در سطح استان و شهرستان به شورای شهر به دید یک چیز اضافه می کنند و باوری نسبت به آن ندارند.

احسانی گفت: اکثر مدیران شورا را یک چیز اضافی و مدعی می بینند و همین می شود که با شورای شهر دچار چالش شده و از همین چالش ها تقابل ایجاد می شود.

وی افزود: تا زمانی که مدیران این نگاه را داشته و شورای شهر را دخیل در مجموعه مدیریت استان و شهرستان نبینند، چالش ها ادامه دارد و شوراها هم برای اینکه خود را نشان دهند به تقابل برمی خیزند و مسائل شهر و مردم دچار چالش می شود.

احسانی گفت: مسئولین استان و شهرستان باید بپذیرند که بر اساس قانون اساسی شوراها جزو ارکان مدیریت کشور هستند و باید آنها را در بدنه مدیریتی پذیرا باشند و از یاری و کمک و همفکری آنها بهره بگیرند.

منتخب شورای شهر ششم کرمانشاه تاکید کرد: متاسفانه هنوز برای بسیاری مدیران قابل هضم نیست که شورای شهر هم می تواند به مجموعه مدیریت شهری کمک کند و باید در این زمینه با شورای شهر همراه باشند.

وی یادآور شد: اگر می خواهیم شورای شهر کارآمدی داشته باشیم، باید مدیران دولتی شوراهای شهر را پذیرفته و آنها را در جلسات مشترک مدیریتی شرکت دهند و از نظرات و کمک آنها استفاده کنند.

احسانی گفت: حتی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم باید جلساتی با شوراهای شهر داشته و تعامل بیشتری با آنها داشته باشند.

احسانی در ادامه در خصوص اولویت هایی که شورای شهر ششم باید مدنظر داشته باشد، گفت: کارهای زیادی در شهر هست که باید انجام شود. آسفالت شهر نیاز به یک کار جهادی دارد، در حوزه ترافیک باید اقدامات اساسی صورت گیرد و به دنبال سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه باشیم، حوزه خدمات شهری هم نیاز به یک اقدام جدی و اساسی دارد.

وی افزود: برای انجام این کارها و اقدامات و بهبود وضعیت کلانشهر کرمانشاه قطعا شهرداری و شورای شهر به تنهایی نمی توانند و نیاز است که مسئولان استان و شهرستان در این زمینه پای کار بیایند.

احسانی گفت: کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر جمعیت دارد و نیاز است مسئولان استان در رفع نیازها و مشکلات نیمی از جمعیت استان به شورای شهر کمک کنند.

منتخب شورای ششم شهر کرمانشاه در خصوص گزینه های تصدی شهرداری کرمانشاه در دوره جدید شورا هم گفت: هنوز در این رابطه بحثی صورت نگرفته و اصلا هنوز جلسه‌ای با اعضای منتخب شورای ششم نداشته‌ایم.

سعید طلوعی شهردار کرمانشاه چند روز پیش از سمت خود استعفا کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار