فرماندار کرمانشاه از برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای شهر کرمانشاه در اوایل هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۸۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 05 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا فضل الله رنجبر امروز(۱۴ مرداد) در مراسم تحلیف اعضای شورای شهرهای تابعه شهرستان کرمانشاه-ماهیدشت، کوزران، هلشی و قلعه- اظهار کرد: مراسم تحلیف اعضای شورای شهر کرمانشاه به دلیل اعلام هیئت مرکزی نظارت در خصوص رد صلاحیت دو تن از منتخبین شورای شهر کرمانشاه تا تعیین تکلیف نهایی به تعویق افتاد و در این خصوص منتظر تعیین تکلیف نهایی هستیم.

وی افزود: احتمالا اوایل هفته آینده مراسم تحلیف و انتخاب هیئت رئیسه سنی و دائمی شورای اسلامی شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه رد صلاحیت دو تن از منتخبین شورای شهر کرمانشاه هیچ ارتباطی با روند برگزاری انتخابات ندارد و تنها مختص شورای شهر کرمانشاه نیز نیست، گفت: عدم انجام مراسم تحلیف اعضای شورای شهر کرمانشاه به هیچ وجه ارتباطی با روند برگزاری انتخابات ندارد و صحت انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان کرمانشاه از سوی تمامی مراجع قانونی تایید شده است.

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: در انتخابات شورای شهر کرمانشاه حتی یک رای هم چه در شعب اخذ رای و چه در مراکز تجمیع جابجا نشده و حتی موقعی هم که بازرسانی از تهران آمدند یک رای کم و زیاد نشد.

وی با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای شهر کرمانشاه، گفت: مردم بدانند بر خلاف شایعات فضای مجازی، انتخابات شورای شهر کرمانشاه در سلامت کامل برگزار شده است. 

وی در ادامه در خصوص وضعیت شهردار کرمانشاه هم گفت: اگرچه آقای طلوعی شهردار کرمانشاه استعفا داده، اما تا زمانی که این استعفا در صحن علنی شورا مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری نشود، آقای طلوعی همچنان مسئولیت داشته و شهردار است.

وی در ادامه این مراسم اظهار کرد:  بر اساس قانون روز ۱۳ مرداد سال ۱۴۰۰ روز پایان فعالیت اعضای شورای پنجم شهر و روستا بوده و از امروز(۱۴مرداد) بعد از برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای شهر و انتخاب هیئت رئیسه سنی و دائمی، فعالیت اعضای شورای شهر ششم در شهرهای تابعه شهرستان کرمانشاه آغاز خواهد شد.

 در ادامه این مراسم تحلیف، انتخاب هیئت رئیسه سنی و دائمی شهرهای ماهیدشت، کوزران، هلشی و قلعه در دو مراسم جداگانه در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد و بعد ازاینکه اعضای منتخب مردم در برابر کلام الله مجید سوگندنامه شوراها را قرائت کردند، هیئت رئیسه سنی تشکیل و سپس با رای گیری مخفی هیئت رئیسه دائمی تشکیل شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار