معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: اعضای شوراهای شهر در دوره ششم باید دنبال تدوین و اجرای یک برنامه چهار ساله باشند و شهرداری انتخاب کنند که بتواند این برنامه را اجرایی کند.
کد خبر: ۹۸۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 04 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا منوچهر فخری روز چهارشنبه در نشست تقدیر از اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و شهرداران شهرهای استان افزود: شهرداری و شورا دو بال مدیریت شهری هستند؛ شوراها استراتژی را تعریف می‌کنند و شهرداران هم آن را اجرا می‌کنند که در این زمینه ما نیازمند یک تفکر سیستمی هستیم و اگر چنین دیدگاهی وجود نداشته باشد بی‌شک دچار مشکل خواهیم شد.

وی همچنین بر اهمیت آموزش اعضای جدید شورا تاکید و اظهار کرد: آموزش شهرداران و اعضای جدید شوراها از برنامه‌های معاونت عمرانی استانداری است.

ضرورت استفاده از علم و تجربه نخبگان شهر، لزوم تعامل در بین اعضای شورا و نیز با شهرداری و سایر دستگاه‌ها از جمله استانداری، شناخت آسیب‌ها و مشکلات شهر، مدیریت ادراکی و شناخت و آگاهی کافی از اقتصاد، فرهنگ، و عمران شهری از مهم‌ترین موضوعاتی بود که فخری بر ضرورت توجه به آنها تاکید کرد.

در ادامه جلسه رییس شورای اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: متأسفانه با وجود اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اختیارات و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای شوراهای اسلامی شهر دیده شده است اما در چندین دوره فعالیت، شورای شهر همواره شورای شهرداری بوده‌اند در حالیکه مردم توقعات و انتظارات متعددی از اعضای شورا به‌عنوان نمایندگان خود دارند.

جهانبخش لطف‌الهی اضافه کرد: طبق قانون اساسی مسوولان مختلف باید پاسخ‌گوی مطالبات مردم از طرف شوراها باشند اما در عمل این‌گونه نیست و ما در این زمینه از وزارت کشور گله‌مند هستیم زیرا وقتی این وزارت‌خانه احترامی برای شورا قائل نیست طبعا سایر دستگاه‌ها هم پاسخ‌گوی شورا نخواهند بود.

او اظهار کرد: شوراها حتی بیشتر از نمایندگان مجلس می‌توانند در رفع مشکلات مردم مؤثر باشند زیرا در بین مردم زندگی می‌کنند و موانع و دغدغه‌های آنها را به‌خوبی می‌شناسند.

لطف‌الهی از نیمه‌کاره بودن طرح تفضیلی و جامع شهر پاوه که بیش از ۱۱ سال از شروع تدوین آن می‌گذرد نیز انتقاد و ابراز امیدواری کرد که این طرح هرچه زودتر به اتمام برسد.

همچنین نایب رییس شورای اسلامی استان و عضو شورای شهر سنقر نیز با تقدیر از استاندار کرمانشاه گفت: مهندس بازوند اولین استانداری است که در پایان فعالیت یک دوره شورا جلسه تقدیر از آنهت برگزار کرده‌ که از این نظر شایسته قدردانی است.

سید مهدی طالقانی همچنین با اشاره به طرح مدیریت خدمات یکپارچه شهری افزود: این طرح مانع از تبدیل شورای شهر به شورای شهرداری می‌شد اما هنوز نیمه‌کاره مانده و لازم است که در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

وی همچنین اعلام کرد که بیشتر شهرداری‌های استان هم‌اکنون مقروض هستند و امید است که استانداری کرمانشاه اعتباراتی برای بهبود امور در اختیار آنها قرار دهد.

مرادی، رییس شورای شهر قصرشیرین نیز درخواست کرد که اجازه هزینه کرد اعتبارات اربعین به شهرداری این شهر داده شود تا هم زائران از خدمات داخل شهر استفاده کنند و هم این اقدام سبب آبادانی قصرشیرین شود.

در ادامه عیدی، قائم‌مقام شهردار کرمانشاه نیز پیشنهاد کرد که کمیته‌ای به‌عنوان کمیته انتصابات در استانداری کرمانشاه تشکیل شود تا شهردارهای پیشنهادی شوراها را از نظر علمی، فنی، تخصصی و… بررسی سپس منصوب کنند.

او همچنین پیشنهاد کرد که مشاورینی از شهردارهای باتجربه برای سازمان همیاری شهرداری‌ها منصوب و نیز شوراهای مشورتی برای شهرداران با هدف انتقال تجربه ایجاد شود.

کرد بهمن، رییس شورای شهر نودشه نیز تاکید کرد که اعضای ششمین دوره شوراهای شهر، نیروی جدید به شهرداری‌ها تحمیل نکنند زیرا تاکنون آن‌قدر نیروی غیرقانونی وارد شهرداری شده که این نهاد را با مشکلات متعددی مواجه کرده‌است بطوریکه شهرداری نودشه ۶ ماه است که حقوق و عیدی پرسنل را پرداخت نکرده است.

در پایان این جلسه استاندار کرمانشاه،  معاون عمرانی و مدیرکل فنی استانداری با اهدای لوح تقدیر از زحمات اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و شهرداران شهرهای استان تقدیر کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار