استاندار کرمانشاه با بیان این‌که شهرداری‌ها دیگر تاب و تحمل سعی و خطا را ندارند، گفت: اعضای جدید شوراهای شهرهای استان در انتخاب شهردار دقت و مطالعه بیشتری بکنند و بکوشند تا شهردارانی باتجربه و با برنامه انتخاب کنند.
کد خبر: ۹۸۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 04 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «هوشنگ بازوند» روز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و شهردارهای استان کرمانشاه افزود: اعضای جدید شوراها گمان نکنند که چهار سال مدت زیادی برای خدمت‌گزاری است زیرا این زمان به‌سرعت می‌گذرد و اگر برنامه مناسب برای بهره‌گیری از آن وجود نداشته باشد، دچار فرصت‌سوزی خواهیم شد.

او به اعضای جدید شوراهای شهر توصیه کرد که مطالبات مردم را با جدیت و به‌صورت مستمر حتی تا وزارت‌خانه هم پیگیری و دنبال کنند زیرا حدود ۳۰ درصد از بودجه از طریق سیستم چانه‌زنی تامین می‌شود.

بازوند همچنین به شهرداران هم توصیه کرد که در مدیریت شهر دنبال نوآوری باشند زیرا تامین اعتبار مورد نیاز به شیوه سنتی و اداره شهر به روش ۳۰ سال پیش دیگر ممکن نیست و باید به‌دنبال خلاقیت و شیوه‌های نوآورانه باشیم؛ همچنین در این زمینه باید از ایجاد شفافیت و نظارت فضای مجازی هم استقبال کنیم.

وی همچنین با اشاره به موج پنجم شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: شهرداران و اعضای شوراهای ششم شیوع این ویروس را جدی بگیرند زیرا کشور با شرایط سخت و پرهزینه‌ای روبه‌رو است.

و بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه رعایت فاصله مناسب و زدن ماسک تاکید کرد و گفت: با وجود این‌که رعایت این پروتکل‌ها کار سختی نیست نمی‌دانم چرا بخشی از شهروندان آن را رعایت نمی‌کنند؛ در این زمینه لازم است شهرداران با جدیت عمل کنند به‌ویژه این‌که در آستانه برگزاری مراسم‌های ماه محرم هستیم.

عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز

استاندار کرمانشاه همچنین به بحران آب و وجود خشک‌سالی در کشور اشاره و عنوان کرد: بسیاری از استان‌های کشور درگیر خشک‌سالی هستند و در این زمینه ضروری است که شهرداری‌ها در هیچ شرایطی از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نکنند.

بازوند در بخش دیگری از اظهارات خود به ثبت جهانی منطقه اورامانات اشاره و اظهار کرد: شهرداران این مناطق باید به ضوابط مربوط به این ثبت جهانی توجه کنند و از ظرفیت آن به نفع مردم و معرفی فرهنگ غنی منطقه استفاده کنند.

ارزش طرح های نفت و گاز ۷۳هزار میلیارد تومان است

مدیریت ارشد استان در ادامه گریزی هم به سند طرح‌های توسعه نفت، گاز و پتروشیمی استان زد که از سوی وزارت نفت تدوین و ابلاغ‌شده است. بازوند در این‌باره گفت: ارزش طرح‌های قیدشده در این سند حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان است که همه مجوزهای لازم برای احداث آن‌ها هم گرفته‌شده و کار آماده اجرا است.

او این سند را شامل ۱۵ پروژه دانست و افزود: یکی از آن‌ها پتروشیمی اسلام‌آباد غرب است که هم‌اکنون شروع به کار کرده و امیدواریم مابقی طرح‌ها هم به‌صورت جدی از سوی مدیران آینده پیگیری شود.

به گفته بازوند، توسعه میدان نفتی نفت‌شهر با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلار، توسعه میادین سومار، سامان و دلاوران با سرمایه‌گذاری ۱۱۵ میلیون دلار، توسعه میادین گازی غرب، باباقیر و بیستون با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیون دلار، احداث پالایشگاه گازی سیروان در گیلان‌غرب با ۵۲۳ میلیون دلار، احداث یک پتروشیمی که هنوز جانمایی نشده با سرمایه‌گذاری ۷۷۷ میلیون دلار و احداث یک پتروشیمی دیگر در اسلام‌آباد غرب و سه طرح وابسته در شهرستان‌های شرقی استان از دیگر طرح‌های مطرح‌شده در سند توسعه نفت و گاز و پتروشیمی در استان است.

بازوند همچنین درباره آخرین وضعیت منطقه آزاد قصرشیرین نیز گفت: تا اطلاع ثانوی یکی از مناطق آزاد فعلی کشور به‌عنوان معین منطقه آزاد قصرشیرین انتخاب خواهد شد که این کار هفته آینده صورت می‌گیرد و در ادامه، کار عمران و احداث زیرساخت‌های این منطقه آغاز می‌شود.

در پایان این جلسه استاندار کرمانشاه با اهدای لوح تقدیر از زحمات اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و شهرداران شهرهای استان تقدیر کرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار