استاندار اردبیل گفت: افزایش خطرناک مبتلایان به ویروس موسوم به دلتا ناشی از بی‌توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی و برگزاری دورهمی و مراسم مختلف در منازل است.
کد خبر: ۹۸۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ 01 August 2021

اکبربهنام جو در سی و هشتمین جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در استان تصریح کرد: وضعیتنگران کننده و خطرناک است و در حال حاضر ۵۰۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که اگر وضعیت به این صورت ادامه یابد احتمالا در هفته آینده میزان بستری به ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر می‌رسد و تلفات هم بشدت افزایش خواهد یافت.

وی اظهارکرد: موج ویروس جدید دلتا در سنین پایین هم شایع شده و باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت ادامه دهیم.
استاندار اردبیل به واکسیناسیون سنین مختلف در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای سنین بالای ۵۰ سال آمادگی تزریق واکسن در استان وجود دارد و مشکلی در این زمینه نیست.
وی ادامه داد: مردم باید این واکسن رایگان را تزریق کنند و افرادی که واکسن تزریق می‌کنند در صورت ابتلا خطر فوتی و یا بستری را تجربه نمی‌کنند و اگر هم باشد به ندرت خواهد بود.
بهنام جو بیان کرد: علاوه بر گروه سنی بالای ۵۰ سال به مرور تزریق واکسن برای کارکنان موسسات مالی اعتباری، کارمندان و زندانیان و بعد از آن رانندگان، خبرنگاران و اساتید دانشگاه، کادر مدارس انجام می‌شود و به مراکزی که اعلام شده مراجعه خواهند کرد.
استاندار اردبیل با اشاره به مشارکت یک پزشک اردبیلی در ساخت واکسن کرونا از برنامه‌ریزی برای اجرای مراکز تولید واکسن در استان با همکاری بخش خصوصی و علوم پزشکی خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار