استانداری کرمانشاه با بیان اینکه استان در آستانه ورود به پیک پنجم قرار دارد گفت هادی انگاری کرونا و عدم رعایت توصیه های بهداشتی سبب افزایش تعداد مبتلایان و بصری ها شده که احتمال دارد افزایش فوتی ها را در هفته آینده به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۹۸۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 31 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان کرمانشاه که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد:در آستانه ورود به پيك پنجم بیماری کرونا قرار داریم و عادي انگاري كرونا و عدم رعايت توصيه هاي بهداشتي سبب افزايش تعداد مبتلايان و بستري ها شده كه احتمال دارد افزايش فوتي ها را در هفته آينده به همراه داشته باشد،متاسفانه ميانگين رعايت پروتكل ها و شيوه نامه هاي بهداشتي توسط مردم بسيار كاهش يافته و با ورود نوع جهش يافته اين ويروس از شرق كشور در روزهاي اخير شاهد افزايش روند تعداد بسترهاي و مبتلايان به بيماري كرونا هستيم و عملاً كرمانشاه در آستانه ورود به  پيك پنجم بیماری قرار دارد.

وی افزود: اگر همين روند ادامه داشته باشد در هفته هاي آينده با افزايش تعداد فوتي ها هم روبرو خواهيم شد، لذا بايد با تمامي جديت پروتكل ها و شيوه نامه هاي بهداشتي را رعايت كنيم.با توجه به اينكه امروز آخرين جلسه ستاد ملي كرونا در دولت دوازدهم است، اما ما در استان كرمانشاه به لحاظ اينكه در شرايط كرونايي قرمز قرار داريم در روزهاي شنبه همچون گذشته جلسه ستاد مقابله با كرونا را تشكيل خواهيم داد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: همه در جريان هستيم كه موج پنجم كرونا در كشور از استان سيستان و بلوچستان شروع شد و در حال حاضر به منطقه غرب كشور رسيده است.متاسفانه شاهد هستيم كه روند بستري ها در استان يك روند صعودي را طي مي كند و تداوم با اين وضعيت از همه مردم استان مي خواهيم كه با جديت و مشاركت بيشتري پروتكل ها و شيوه نامه هاي بهداشتي را رعايت كنند.

وی گفت:همچنين از اصناف و كسبه هم تقاضا داريم با توجه به وضعيت قرمز كرونايي استان، تمام شرايط ستاد ملي كرونا را رعايت كنند.زيرا در اين شرايط رستوران هاي مسقف و سرپوشيده به هيچ عنوان حق توزيع غذا را ندارند و در صورت مشاهده دستگاه هاي ذيربط و اصناف موظف به برخورد جدي با اين مشاغل هستند.

بازوند ابراز کرد:رستوران هاي مسقف و سرپوشيده فقط مجاز به تحويل غذا به صورت بيرون بر هستند و اگر غير از اين باشد در واقع حق الناس صورت گرفته و همه بايد تلاش كنند كه اين پيك را هم با همكاري همه مردم و دستگاه هاي اجرايي پشت سر بگذاريم.ما از تعطيلي هيچ شغل و صنفي خوشحال نمي شويم، تاكيد ما بر تعطيلي مشاغل فقط به منظور سلامتي و تندرستي مردم است و طبيعتاً نمي خواهيم كه با تعطيلي صنفي، شغلي را از دست بدهيم اما در شرايط حاضر آنچه كه براي مهم و الزامي است رعايت پروتكل هاي بهداشتي است.

استاندار اظهار کرد:از مردم عزيز استان مي خواهيم كه همچون گذشته نسبت به رعايت اين پروتكل ها و فاصله گذاري هاي اجتماعي توجه جدي داشته باشند.
برگزاری مراسم عروسی و عزا در استان باید متوقف شود و فرمانداران باید در این زمینه نظارت جدی تری داشته باشند.

بازوند تاکید کرد: با بررسي شكل گيري روند پيك پنجم كرونا در  استان هايي كه از مدت قبل دچار روند شيوع پيك پنجم شده اند، مي بينيم كه بعد از ۲۰ روز روند فوتي هاي آنها افزايش پيدا كرده است.
بنابراین با توجه به اينكه ما در استان در آغاز روند اين پيك قرار گرفته ايم براي جلوگيري از روند فوتي بايد نهايت اهتمام و جديت خود را با رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي بكار بگيريم و نبايد بگذاريم كه ما هم در استان گرفتار اين روند شويم.

این مسئول تصریح کرد:از مردم بزرگوار استان مي خواهيم كه به خاطر سلامت و تندرستي خودشان و همچنين با توجه به خستگي كار كادر درمان پس از گذشت يك و نيم سال از روند شيوع بيماري كرونا، هر چه بيشتر به رعايت پروتكل هاي بهداشتي توجه كنند تا اين پيك هم با هزينه و خسارت كمتري پشت سر بگذاريم. تحت هيچ شرايطي نبايد آب و برق بيمارستان ها قطع شود، علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی، تمام نیروهای شرکت آب و فاضلاب، برق منطقه ای و توزیع برق هم باید در محل کار حضور داشته باشند و شیفت بندی شامل حال آنها نمی شود، اين دستگاه ها مي توانند با ظرفيت ۱۰۰ درصدي از پرسنل و كارمندان خود به ارائه خدمت بپردازند و روند كار در بانك ها را به شوراي بانك هاي استان واگذار مي كنيم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار